Wat kost een B2B website? header image

Wat kost een B2B website?

dinsdag 9 juni 2015 ·Leestijd: 10 minuten
contacteer auteur:

wat-kost-een-website.jpg

Wij begrijpen dat je jezelf afvraagt: wat kost een B2B website? Er zijn immers zeer veel aanbieders en er zijn dan ook websites te verkrijgen in uiteenlopende prijscategorieën. Je kunt het dan ook vergelijken met de vraag: Wat kost een auto? Je kunt al een auto krijgen voor een paar duizend euro. Maar vind je design, techniek en functionaliteiten belangrijk, dan kost een auto al gauw een paar ton. 

Bepaal de doelstelling van je website

Om in kaart te brengen wat een B2B website gemiddeld kost, hebben wij onderstaand schema opgesteld dat weergeeft wat je voor welke prijs kunt verwachten. Uiteraard is het belangrijk dat je bepaalt aan welke doelstelling de website moet voldoen, zodat je een weloverwogen keuze kunt maken. Je kunt hierbij denken aan een informatieve doelstelling (prospects informeren) een lead generation doelstelling (kwalitatieve leads genereren) of een sales doelstelling (producten verkopen). 

Wat kost een informatieve B2B website?

Wil je een B2B website die als online visitekaartje dient? Dan is een informatieve website wellicht wat je zoekt. Een informatieve website kost gemiddeld tussen de 500 en de 3.000 euro. Echter moet je er wel rekening mee houden dat je weinig tot geen keuzemogelijkheden zult hebben met betrekking tot een design dat past bij je huisstijl. Je zult dan ook een keuze moeten maken uit de standaard beschikbare templates. De website wordt in basis aan je opgeleverd. De techniek staat en je bent zelf verantwoordelijk voor het produceren en het toevoegen van de content. 

Wat kost een lead generation B2B website?

Wil je meer keuzevrijheid in het design en eigen functionaliteiten/koppelingen aan je B2B website toevoegen die het mogelijk maken om leads te genereren? Dan zul je moeten denken aan een investering tussen de 3.000 en de 12.000 euro. De kans dat deze investering zich op termijn terugbetaald is echter een stuk groter. Ook is het binnen dit budget mogelijk om gebruik te maken van online marketing ondersteuning. Met behulp van o.a. SEO (zoekmachineoptimalisatie) teksten zorgen Online Marketeers ervoor dat je website nog beter vindbaar wordt in Google en het bezoekersaantal verhoogd. De online marketing ondersteuning kan ook ingezet worden voor het schrijven van nieuwe webpagina's of het voor online gebruik geschikt maken van bestaande teksten.

Wat kost een maatwerk B2B website voor lead generation en sales?

Zoek je een B2B website die niet alleen visueel oogstrelend is, maar ook technisch diverse mogelijkheden biedt zoals; een directe koppeling naar je CRM-systeem en een online catalogus met een uitgebreide zoekfunctie. Dan is een maatwerk website wat voor jou. Hierin heb je alle keuzevrijheid in het design en kun je precies aangeven welke technische functionaliteiten je business doelstellingen kunnen ondersteunen. Om online succes te garanderen kun je voor een totaalbedrag van minimaal 12.000 euro een maatwerk website laten maken die door een deskundig online marketing team wordt ingericht met content op maat (teksten, afbeeldingen en video's).   

 

 

Informatieve website

Lead generation website  

Maatwerk website

Kosten

€ 500 - € 3.000

€ 3.000 - €  12.000

Vanaf € 12.000

Design (vormgeving)

Standaard design

Standaard design met custom elementen

Maatwerk design

Geschikt voor mobiel gebruik (responsive design)

Ja

Ja

Ja

CMS

Basis CMS zonder eigen ontwerpvrijheid

Basis CMS met enige ontwerpvrijheid + opleiding in gebruik van CMS

CMS op maat + opleiding in gebruik van CMS

Functionaliteiten

Standaard functionaliteiten

Standaard functionaliteiten

Maatwerk functionaliteiten

Nieuwe functionaliteiten toevoegen

Nee

Ja, elk kwartaal

Ja, maandelijks

Lead generation

Nee

Ja

Ja

Meertalig

Nee, alleen Nederlandstalig

Ja, 2-talig

3-talig of meer

Online marketing

ondersteuning

Nee

Optioneel

Ja, intensieve online marketing ondersteuning en strategisch marketingadvies. Het team staat altijd voor je klaar.

Technische updates

Nee

Ja, maandelijks

Ja, wekelijks

Oplossen technische problemen (bugfixing)

Nee

Ja

Ja

Helpdesk

Nee

Ja, technische helpdesk

Ja, technische en online marketing helpdesk

Content creatie

Nee

Webteksten

Fotografie (beeld) en webteksten op maat

Website optimalisatie

Nee

Ja

Ja

Web Analytics

Google Analytics code geïntegreerd in website ontwerp

Google Analytics geïntegreerd in de code en standaard doelen ingesteld

Web Analytics ingericht op basis van financiële KPI's

Rapportage

Nee

Maandelijks een geautomatiseerd rapportage-overzicht

Maandelijks een geautomatiseerd rapportage-overzicht + interpretatie en advies op basis van de rapportage dat door online marketing team wordt uitgevoerd

Hosting

Nee

Ja

Ja, geoptimaliseerd voor i

Andere blogartikelen

De kracht van personalisatie in B2B Leadgeneratie
De kracht van personalisatie in B2B Leadgeneratie

03 november 2023

Hoe u uw B2B klanten kunt nurturen en uw verkoop kunt stimuleren
Hoe u uw B2B klanten kunt nurturen en uw verkoop kunt stimuleren

20 oktober 2023

Creëer synergie tussen B2B SEA en B2B SEO
Creëer synergie tussen B2B SEA en B2B SEO

11 oktober 2023