Wat kunnen Marketing Insights voor uw bedrijf betekenen? header image

Wat kunnen Marketing Insights voor uw bedrijf betekenen?

woensdag 17 november 2021 ·Leestijd: 3 minuten
contacteer auteur:

Bijna elk bedrijf zegt dat het de ervaringen van haar klanten belangrijk vindt. Dus waarom worstelen zo veel bedrijven met het verbeteren ervan? Volgens een nieuw rapport van Harvard Business Review vinden de bedrijven die vandaag de dag voorop lopen, nieuwe manieren om klantinzichten te verzamelen en deze om te zetten in actie.

We hebben nog nooit zo gedetailleerde gegevens gehad over wat consumenten leuk vinden en hoe ze handelen in hun micromomenten van keuze. Maar details zijn Ă©Ă©n ding, duidelijkheid iets anders - en veel bedrijven hebben nog steeds moeite om wegwijzers te zien en te volgen in een mist van gegevens.

Succesvolle transformaties beginnen met strategie als fundament

Marketingmedewerkers en ondernemende ondernemers hebben vandaag de dag een enorme kans om de gepersonaliseerde, relevante ervaringen te leveren die klanten van merken verwachten. Maar zo'n transformatie kost tijd en begint met het opbouwen van een strategie. Voor veel bedrijven betekent dit dat ze een stapje terug moeten doen en niet alleen hun inzichten onder de loep moeten nemen, maar ook hun teams, technologie en organisatiestructuur. Door deze kernsystemen opnieuw te evalueren, kan uw bedrijf de basis leggen voor een marketingstrategie die echte resultaten oplevert.

Wat zijn Marketing Insights?

Simpel gezegd zijn Marketing Insights de ontdekking van een relevante, bruikbare realiteit over een doelmarkt als resultaat van een diepgaande, subjectieve gegevensanalyse. Het doel van Marketing Insights - vooral bij het op de markt brengen van een voorheen ongebruikte of onbekende innovatie - is om beide partijen te laten profiteren, door te voldoen aan de werkelijke behoeften en wensen van uw doelgroep en tegelijkertijd winst te maken. Met andere woorden, de beste marktinzichten bieden waarde voor zowel de verkoper als de bedrijven die de innovatie nodig hebben.

Laten we beginnen met wat inzichten niet zijn. Inzichten zijn geen gegevens. De twee termen zijn niet synoniem. Data is informatie. Feiten. Of soms, dat wat verondersteld wordt feitelijk te zijn. Maar gegevens op zich zijn geen inzicht. En daar verandert geen data-analyse iets aan. Inzichten, voor onze marketingdoeleinden, zijn het resultaat van het toepassen van menselijk denken en redeneren op geanalyseerde gegevens, het zoeken naar en produceren van een richtinggevende verandering in de manier waarop we denken of de manier waarop we handelen. 

Waar worden Marketing Insights voor gebruikt?

Net zo belangrijk als het begrijpen van de definitie van marktinzicht is het kennen van de waarde die u ermee hoopt te bereiken. Echte inzichten zijn essentieel voor innovaties die nog niet lang op de markt zijn. Als u eenmaal weet welke specifieke marktinformatie uw innovatie nodig heeft om bestendige groei te realiseren, kunt u een herhaalbaar proces creëren waarin u dergelijke specifieke marktinzichten kunt vergaren.

Bijvoorbeeld, belangrijke marktinzichten kunnen worden gebruikt om:

  • Nieuwe inkomstenbronnen te vinden
  • Ervoor te zorgen dat de berichtgeving precies die klanten bereikt waarvoor het op maat is gemaakt
  • Marketingcampagnes en prijsstrategieĂ«n te ontwikkelen
  • De huidige prestaties te meten ten opzichte van het marktpotentieel
  • Merkbekendheid en klantsentiment te monitoren
  • Te leren hoe uw doelmarkt uw innovatie daadwerkelijk gebruikt op een dagelijkse basis, evenals hun denkproces tijdens het koopproces
  • Begrijp wat bedrijven aantrekt om van uw concurrenten te kopen
  • Gebruik te maken van eerdere aankooppatronen of gedrag om aangepaste interacties aan te bieden of toekomstige acties te voorspellen

De opties voor het creëren van marktwaarde zijn in wezen onbeperkt - de uitdaging is om te bepalen welke inzichten de meeste waarde opleveren voor de doelen van uw specifieke innovatie.

Onze werkwijze

Het voortbrengen van inzichten vraagt om maatwerk, zowel voor rapporten, dashboards en analyses als voor voorspelmodellen. Het team van Sigma Solutions heeft jarenlange ervaring met data- & analysetrajecten. Deze ervaring hebben we omgezet naar een proces en aanpak waar we in geloven en welke we dagelijks in de praktijk brengen. Iedere fase kent zijn eigen deliverables en samenstelling van capabilities en kennis. Samenwerken met onze partners en klanten is een belangrijke sleutel binnen dit proces. Ons multidisciplinaire team met specialisten draagt zorg voor de succesvolle, gezamenlijke ontwikkeling van analyses, inzichten en voorspellingen. Marketing Insights zijn het resultaat van onze B2B Online Communciatie fase.

Bent u op zoek naar een partner die data-driven strategieën uitwerkt en implementeert, zodat u zoveel mogelijk bruikbare Marketing Insights verzamelt? Neem dan contact op met één van onze specialisten.


Andere blogartikelen

De kracht van personalisatie in B2B Leadgeneratie
De kracht van personalisatie in B2B Leadgeneratie

03 november 2023

Hoe u uw B2B klanten kunt nurturen en uw verkoop kunt stimuleren
Hoe u uw B2B klanten kunt nurturen en uw verkoop kunt stimuleren

20 oktober 2023

Creëer synergie tussen B2B SEA en B2B SEO
Creëer synergie tussen B2B SEA en B2B SEO

11 oktober 2023

Open Nieuwsbrief Inschrijving Footer