Wat zijn Sales Insights? header image

Wat zijn Sales Insights?

vrijdag 19 november 2021 ·Leestijd: 2 minuten
contacteer auteur:

Het resultaat van Online Leadgeneratie: ‘Sales Insights’

wat-zijn-sales-insights.jpgSteeds meer B2B-kopers oriĂ«nteren zich online op een (herhaal)aankoop. Ook de daadwerkelijke aankoop vindt steeds vaker online plaats. Het is dan ook een logische ontwikkeling dat veel B2B-organisaties zich de laatste jaren zijn gaan bezighouden met Online Leadgeneratie. Maar wat levert OnlineLeadgeneratie precies op? Binnen veel organisaties zal het antwoord zijn: leads natuurlijk. Maar dat is lang niet het enige. Het meest waardevolle element van online leadgeneratie zit hem in de inzichten die hiermee worden verzameld. In onze Roadmap Digitalisering definiĂ«ren wij dit als ‘Sales insights’. 

Data verzamelen

Bij Online Leadgeneratie draait het in de basis om het verzamelen van gegevens. Door een goede online vindbaarheid worden bezoekers aangetrokken. Vervolgens worden zij, door het aanbieden van waardevolle content (kennis) in de vorm van bijvoorbeeld datasheets of documentatie, overtuigd om hun gegevens achter te laten. Het resultaat van een goede online vindbaarheid en relevante content: meer websiteconversies en dus meer leads. De salesafdeling kan aan de slag! Toch?

Het creëren van inzicht

Het goed op orde hebben van de Online Leadgeneratie draagt logischerwijs bij aan het verkoopsucces van (B2B-)organisaties. Maar zoals gezegd is dat niet het enige. De leads die worden gegenereerd zorgen namelijk voor inzicht. Inzichten die de (marketing- en) salesafdeling voorzien van de juiste middelen en informatie om hun werk goed uit te kunnen voeren. Hoe meer conversies er gerealiseerd worden, hoe beter het inzicht van de salesafdeling in bijvoorbeeld de interesses van (potentiĂ«le) klanten. Deze data kan nog verder worden verrijkt met tools voor bedrijfsidentificatie. Hiermee worden er niet alleen leads gegenereerd. Met de verzamelde inzichten kunnen concrete doelgroepen met concrete interesses worden onderscheiden. Dit zorgt ervoor dat de salesafdeling niet ‘zomaar’ aan de slag kan met het opvolgen van leads. De salesafdeling kan doelgerichten efficiĂ«nt aan het werk, bijvoorbeeld door te focussen op (potentiĂ«le) klanten waar de kans op commercieel succes het grootst is.

Sales Insights is (naast Marketing Enablement) Ă©Ă©n van de resultaten die u boekt in de fase "Online Leadgeneratie" binnen onze Roadmap Digitalisering. Benieuwd wat wij voor uw bedrijf kunnen betekenen op het gebied van Sales Insights? Neem dan contact met ons op.


Andere blogartikelen

De kracht van personalisatie in B2B Leadgeneratie
De kracht van personalisatie in B2B Leadgeneratie

03 november 2023

Hoe u uw B2B klanten kunt nurturen en uw verkoop kunt stimuleren
Hoe u uw B2B klanten kunt nurturen en uw verkoop kunt stimuleren

20 oktober 2023

Creëer synergie tussen B2B SEA en B2B SEO
Creëer synergie tussen B2B SEA en B2B SEO

11 oktober 2023

Open Nieuwsbrief Inschrijving Footer