Welke vragen stelt u aan een B2B online marketingbureau? header image

Welke vragen stelt u aan een B2B online marketingbureau?

In deze tijd van digitalisering, waarin B2B klanten veelal online onderzoek doen, is het online aspect van B2B marketing essentieel geworden voor organisaties. Wanneer u als organisatie zich dus voor het eerst gaat bezighouden met B2B online marketing, of gaat wisselen van B2B online marketing bureau. Is het belangrijk dat u een online marketing bureau inhuurt, die uw organisatie naar het volgende niveau kan brengen.

Door het grote aantal marketingbureaus, kan het moeilijk zijn om een keuze te maken. Ook is het misschien niet bekend, waar precies op gelet moet worden bij deze keuze. Hierom hebben wij de belangrijkste vragen opgesteld, die u stelt aan een B2B online marketingbureau, om erachter te komen of deze geschikt is voor een samenwerking met uw organisatie. 

1.Wat heeft u gedaan voor vergelijkbare organisaties?

Wanneer een B2B online marketing bureau aan kan tonen bedrijven effectief te hebben geholpen, die in uw actief zijn, laat dit zien dat het bureau over relevante kennis beschikt binnen uw branche. Hierbij kan worden gekeken naar het aansturen van de strategie, maar ook in het uitvoeren van effectieve campagnes. Waarbij het inzien van klantreferenties, of casestudies van organisaties binnen uw branche, bewijs kunnen leveren voor succesvolle samenwerkingen.

2.Wat onderscheidt u van andere online marketingbureaus?

Om een bedrijf beter te begrijpen is het belangrijk om te vragen naar de positionering ten opzichte van de concurrentie. Dit helpt om te zien wat het B2B online marketing bureau zo speciaal maakt. Echter is het voor het B2B online marketing bureau, ook de taak om uw organisatie te kunnen onderscheiden van úw concurrentie. Wanneer een B2B online marketing bureau zelf deze boodschap goed kan overbrengen, is deze kennis ook terugkomt in de boodschap die naar uw doelgroep wordt overgebracht.  

3.Hoe worden de resultaten gemeten en gerapporteerd?

Welke marketingstatistieken van belang zijn, hangt af van veel verschillende factoren. Controleer hoe een B2B online marketingbureau de resultaten meet en welke resultaten van belang zijn. Het is belangrijk om ervoor te zorgen dat u op één lijn zit met het B2B online marketing bureau, betreft welke statistieken van belang zijn en wat het doel van de samenwerking is. Een heldere rapportage is daarbij ook van belang. Door het vragen naar een voorbeeldrapportage, kan altijd worden gekeken of u deze duidelijk genoeg vindt.

4.Hoe ziet een samenwerking er voor u uit?

Door een potentieel B2B online marketingbureau vragen te stellen hoe een samenwerking er voor hen uitziet, kunt u uw behoeften afstemmen op hoe het bureau normaal gesproken werkt. Waarbij de communicatie met het B2B online marketing bureau ook aan bod komt, hoe zit het met contactpersonen en contactmomenten? In hoeverre ‘duikt’ het bureau in op uw organisatie met betrekking tot analyses? Door deze punten op 1 lijn te krijgen, weten beide partijen wat van elkaar verwacht kan worden.

B2B online marketing bij Sigma Solutions

Bij Sigma Solutions is B2B online marketing één van de tools om u als bedrijf te laten groeien, om zo uw potentiële groeikansen optimaal te benutten. Bent u zelf nieuwsgierig naar de mogelijkheden met B2B online marketing, of wat wij exact voor u kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op!


Andere blogartikelen

De kracht van personalisatie in B2B Leadgeneratie
De kracht van personalisatie in B2B Leadgeneratie

03 November 2023

Hoe u uw B2B klanten kunt nurturen en uw verkoop kunt stimuleren
Hoe u uw B2B klanten kunt nurturen en uw verkoop kunt stimuleren

20 October 2023

Creëer synergie tussen B2B SEA en B2B SEO
Creëer synergie tussen B2B SEA en B2B SEO

11 October 2023

Open Nieuwsbrief Inschrijving Footer