Werf meer nieuwsbriefabonnees met deze 7 B2B E-mail Marketingtips header image

Werf meer nieuwsbriefabonnees met deze 7 B2B E-mail Marketingtips

donderdag 17 september 2015 ·Leestijd: 2 minuten
contacteer auteur:

Meer inschrijvingen voor de maandelijkse nieuwsbrief. Dat willen we allemaal wel. Verleid je bezoekers tot een inschrijving met behulp van deze 7 B2B E-mail Marketingtips.

1. Moedig abonnees aan om je nieuwsbrief door te sturen

Vraag je lezers om jouw nieuwsbrief te delen met anderen. Omdat ze deze toegestuurd krijgen van bekenden zijn ze sneller geneigd om de nieuwsbrief te openen en is de kans dat ze zich inschrijven aanzienlijk groter.

2. Maak gebruik van inschrijfformulieren

Hoe meer (verschillende) inschrijfformulieren je op een strategische plek in je website integreert, hoe groter de kans dat ze gebruikt gaan worden. 

Plekken waar je het inschrijfformulier kunt integreren in het design:

  • Onder blogposts
  • De sidebar
  • Bovenaan de pagina
  • In de body tekst
  • Op de "over ons" pagina

3. Verleid bezoekers met een actie

Een actie is een succesvolle methode om mensen te verleiden hun gegevens achter te laten. Uit onderzoek is gebleken dat het aantal inschrijvingen het sterkst stijgt wanneer er meerdere prijzen te winnen zijn. 

4. Gebruik leadboxes

Een leadbox is een pop-up scherm dat zichtbaar wordt wanneer potentiĂ«le abonnees klikken op een link, afbeelding, tekst of knop. Ze kunnen ook zo worden in gesteld dat ze zichtbaar worden na een bepaalde tijd of wanneer een bezoeker op het punt staat om de site te verlaten. 

nieuwsbrief_tips.jpg

5. Gratis downloads

Dit is een manier om leads te genereren door een inschrijfformulier of leadbox in de body tekst te plaatsen. Voorbeeld: "Dowload hier de gratis checklist". Men is sneller geneigd erop te klikken omdat  je er iets voor terug krijgt. 

6. Bedankpagina

Er zijn regelmatig mensen die ergens eenmalig een reactie achterlaten en vervolgens de website nooit meer bezoeken. Beloon deze bezoekers door ze door te sturen naar een 'bedankpagina' en motiveer ze om zich in te schrijven voor de nieuwsbrief.

7. Zij gingen u voor

Vermeld het aantal abonnees op de landingspagina of in de leadbox. Of gebruik testimonials van je klanten. Dit is je 'social proof'. 

Meer weten over B2B E-mail Marketing?

Neem voor een verhelderend gesprek en een goede bak koffie contact met ons op via bovenstaand contactformulier of telefoonnummer 072 53 45 888.


Andere blogartikelen

De kracht van personalisatie in B2B Leadgeneratie
De kracht van personalisatie in B2B Leadgeneratie

03 november 2023

Hoe u uw B2B klanten kunt nurturen en uw verkoop kunt stimuleren
Hoe u uw B2B klanten kunt nurturen en uw verkoop kunt stimuleren

20 oktober 2023

Creëer synergie tussen B2B SEA en B2B SEO
Creëer synergie tussen B2B SEA en B2B SEO

11 oktober 2023

Open Nieuwsbrief Inschrijving Footer