Tips om zelf aan de slag te gaan met B2B Webdesign
Voor het proces van webdesign zijn verschillende specialismen vereist. Vaak gaat het om een mix tussen front-end developers en back-end developers maar het is ook aan te raden om hier online marketeers bij te betrekken. Het is natuurlijk niet zo gemakkelijk om al deze specialismes even uit je hoofd te leren, om een website te designen. Je kan niet alles zelf doen, en dat is oké.
Zelf aan de slag met B2B Webdesign
Hou er rekening mee dat je bij webdesign altijd een professional nodig hebt. Deze professional kan je helpen met het design en de laadsnelheid van jouw landingspagina's, de navigatie van jouw website en de responsiviteit zodat je website op elk schermformaat (bijvoorbeeld op mobiel) in het juiste formaat wordt getoond. Er zijn echter ook een aantal zaken waar je zelf mee aan de slag kunt gaan. Onderstaand een aantal bruikbare tips.
Tips voor succesvol B2B Webdesign
Optimaliseer landingspagina's en plaats alleen relevante informatie
De landingspagina is vaak de eerste pagina waarop een bezoeker terechtkomt, zeker als via een zoekmachine wordt gezocht naar jouw bedrijf of organisatie. Op de landingspagina moet dan ook relevante informatie staan: het moet de bezoeker direct duidelijk zijn wie jij bent en wat jij doet. Zorg er tevens ook voor dat jouw landingspagina een caal-to-action (CTA) bevat en dat de pagina zelf niet te lang is. Bezoekers scrollen niet te lang door om te kijken wat er allemaal op de landingspagina staat.
Plaats relevante, makkelijk te lezen content die iedereen begrijpt
In sommige gevallen is het product of de dienst die jij aanbiedt de eerste ervaring van de bezoeker met een soortgelijk product. Het heeft dus geen zin om alle technische specificaties op een rijtje te zetten, of om een heleboel afkortingen te gebruiken die nietszeggend zijn voor de klant. Spreek en schrijf in duidelijke taal, zodat het voor iedereen begrijpelijk is.
Zorg voor een duidelijke, vanzelfsprekende navigatie
De makkelijkste manier is met een menubalk bovenaan de pagina, die op elke pagina van de website hetzelfde is. Ook kan de bezoeker gebruik maken van de zoekfunctie op jouw website, zorg er dan ook voor dat deze goed werkt!
Responsiviteit is een must have
Niet alleen voor zoekmachines, maar ook voor jouw bezoekers! Niet iedereen bekijkt jouw website op hetzelfde formaat als het scherm dat jij dagelijks gebruikt, veel bezoekers komen via een mobiele telefoon of een tablet op je website. Als de website niet responsief is, is dat ten eerste hinderlijk voor bezoekers op andere schermformaten. Ten tweede zullen de zoekmachines jouw pagina's minder hoog ranken.
Met B2B Webdesign van uw website uw beste verkoper maken?
Download onderstaand e-book voor meer uitvoerbare inzichten.