Zien welke bedrijven uw website bezoeken header image

Zien welke bedrijven uw website bezoeken

donderdag 6 januari 2022 ·Leestijd: 4 minuten
contacteer auteur:

Behaal uw doelstellingen met inzicht

Welke bedrijven bezoeken uw website en naar welke informatie zoeken zij? Door inzicht in het bezoekersgedrag van uw website heeft u de handvatten waarmee u uw innovatieslag kan slaan. Tijd om uw doelstellingen te behalen door te weten welke bedrijven uw website bezoeken!

Deals sluiten dankzij waardevolle informatie

Wij zorgen voor de koppelingen waarmee u gemakkelijke analyses kan maken. Zo ziet u in één oogopslag welke bedrijven 'te gast' waren op uw website. U kan het bezoekersgedrag, per lead, precies volgen. Wanneer u deze informatie doorgeeft aan de salesafdeling kunnen zij heel gericht op pad!

Welke tools kunt u gebruiken?

U kunt verschillende tools gebruiken om te achterhalen welke bedrijven uw website bezoeken. We beginnen met de meest gebruikte (gratis) tool: Google Analytics. Google Analytics biedt standaard veel inzichten die u voor verschillende doeleinden kunt gebruiken. Toch is wat slimmigheid nodig om inzichtelijk te kunnen maken welke bedrijven uw website bezoeken. Google Analytics registreert de serviceproviders van uw bezoekers. Meestal zijn dit de bekende consumenten serviceproviders, zoals KPN of Ziggo.  Bedrijven gebruiken vaak een eigen bedrijfsnetwerk, waarin de bedrijfsnaam vermeld wordt. Via de geregistreerde serviceprovider kunt u de bedrijfsnaam terugvinden in Google Analytics. Deze manier van meten is echter niet 100% waterdicht: als de bedrijfsnaam niet in de serviceprovider staat, kan het bedrijf helaas niet door Google Analytics herkend worden.

1. Google Analytics

Google Analytics is ongetwijfeld het meest gebruikte pakket om het gedrag van website bezoekers te meten. Enkele relevante eigenschappen van Google Analytics:

  1. Biedt de beginnende Analytics-specialist met standaardrapporten al behoorlijk wat inzicht. De ervaren Analytics-specialist kan met behulp van alle instelmogelijkheden, custom reports en integraties de meeste voor online succes relevante informatie inzichtelijk krijgen.
  2. Integratie met Google Webmaster Tools, Google PageSpeed Insights en Google AdWords;
  3. Zeer eenvoudig in een website te implementeren, helemaal als gebruik wordt gemaakt van Google Tag Manager;
  4. Wordt actief doorontwikkeld;
  5. Biedt realtime inzage in bezoekgedrag;
  6. Gratis.

http://google.com/analytics.

2. Piwik

Het snel opkomende open source web analytics pakket Piwik biedt bedrijven met de nodige technische capaciteiten uitgebreide mogelijkheden website bezoekers te meten. Enkele relevante eigenschappen van Piwik:

  1. Biedt meer dan 30 relevante standaardrapporten;
  2. Mogelijkheid om volledig op maat in te richten;
  3. Vraagt technische capaciteiten om in een website te implementeren;
  4. On Premise (gratis en bezoekgegevens worden niet gedeeld) en Hosted (betaald, maar geen omkijken naar beheer van de Piwik software);
  5. Open Source;

http://piwik.org

3. Clicky

Click is vooral gericht op het realtime meten van website bezoekers en daarom een mooie aanvulling op pakketten als Google Analytics of Piwik. Relevante eigenschappen van Clicky:

  1. Alle statistieken zijn realtime;
  2. Er is een widget om realtime analytics weer te geven op paginaniveau;
  3. Heatmaps bieden inzicht in de locatie van de cursor van (individuele) website bezoekers;
  4. Betaald, er is een gratis variant, maar die biedt eigenlijk te weinig relevante informatie.

http://clicky.com

4. MouseFlow

Met MouseFlow worden de acties die websitebezoekers op pagina’s uitvoeren inzichtelijk. Mouseflow is een mooie aanvulling op Google Analytics of Piwik en een must have voor conversie optimalisatie specialisten. Enkele relevante eigenschappen van Mouseflow:

  1. Heatmapping, Scrollmapping en realtime visitor tracking;
  2. Eenvoudig te implementeren.
  3. Betaald, gratis om te proberen.

http://mouseflow.com

Sigma Solutions is Gold Partner van Leadinfo

Naast Google Analytics kun u website bezoeken van bedrijven inzichtelijk maken met bedrijfsherkenning software. Met bedrijfsherkenning software kunt u niet alleen zien wié uw website bezoekt, maar ook wát deze bedrijven op uw website doen. Hoe zijn ze bij u terecht gekomen? Hoe vaak bezoeken ze uw website? Welke pagina’s bekijken ze?

Sigma Solutions is trotse Gold Partner van Leadinfo. Leadinfo is altijd bezig met het optimaliseren en verbeteren van hun software, zodat onze klanten tijd en geld besparen en op die manier meer deals kunnen sluiten. Leadinfo weet als geen ander hoe zij data moeten inzetten om het beste uit B2B websitebezoekers te halen. 

Leadgeneratie software is een belangrijk onderdeel van de salesfunnel van onze (potentiële) klanten geworden en bij het opzetten van de funnel kan software het verschil maken tussen winnen of verliezen. Wie geeft de meeste leads, met wie kan ik zaken doen en met wie kan ik snel schakelen? Op die vragen krijgt u door de inzet van Leadinfo vragen. Wees actief, niet reactief. Observeer en reageer op leads in real time. Dit betekent dat je toegang hebt tot een constante stroom van kansen die je meteen kunt grijpen wanneer ze zich aandienen.

Wij denken strategisch mee over bedrijfsdoelstellingen, inhoud en conversie!

Wij zorgen voor de oplossingen welke volledig in lijn liggen met uw wensen. De functionaliteit en de content van uw website staan in dienst van uw commerciële doelstellingen en zorgen voor de optimale gebruikservaring.

  • Voldoet aan de nieuwe privacy wetgeving (AVG / GDPR) dankzij veilig SSL 
  • Wereldwijd snelle laadtijden
  • Optimale werking via alle devices
  • Optimale online vindbaarheid

Wilt u online ook bestendig groeien met uw bedrijf? Sigma Solutions heeft een team vol met specialisten voor u klaarstaan om uw marketingkanalen effectiever in te zetten, meer leads te genereren en meer online omzet te realiseren. 

Neem gerust contact met ons op voor vrijblijvend advies over de voordelen die Leadinfo voor uw bedrijf kan bieden.


Andere blogartikelen

De kracht van personalisatie in B2B Leadgeneratie
De kracht van personalisatie in B2B Leadgeneratie

03 november 2023

Hoe u uw B2B klanten kunt nurturen en uw verkoop kunt stimuleren
Hoe u uw B2B klanten kunt nurturen en uw verkoop kunt stimuleren

20 oktober 2023

Creëer synergie tussen B2B SEA en B2B SEO
Creëer synergie tussen B2B SEA en B2B SEO

11 oktober 2023

Open Nieuwsbrief Inschrijving Footer