Organische Vindbaarheid verbeteren voor B2B producent Fleur Plastics
Bij het verbeteren van de online vindbaarheid vinden wij twee factoren belangrijk: doelgerichtheiden meetbaarheid. We willen doelgericht aan de slag gaan met concrete kansen gespitst op de doelgroep van Fleur Plastics. Daarnaast houden we de resultaten bij om te zien waar verdere groeikansen liggen.
Dennis OostindieDigital Consultant bij Sigma Solutions
Het Nederlandse spuitgietbedrijf Fleur Plastics is een betrokken marktexpert met ruim 20 jaar ervaring op het gebied van spuitgieten, matrijzen en kunststof materialen. Daarbij staan betrokkenheid, meedenken, flexibiliteit en kwaliteit hoog in het vaandel. Deze kernwaarden worden gewaardeerd door de klanten van Fleur Plastics, waardoor het familiebedrijf snel groeit. Fleur Plastics merkte echter dat het steeds moeilijker werd om nieuwe klanten aan te trekken met de beperkte online vindbaarheid.
Om te kunnen blijven groeien was het belangrijk om gevonden te worden door potentiële nieuwe klanten, zoals start ups die (onderdelen van) hun product wilden spuitgieten. Om de online concurrentie voor te blijven was het voor Fleur Plastics duidelijk dat er iets moest gebeuren om de online vindbaarheid te verbeteren.
Werkwijze
Bij Sigma Solutions ligt de focus van B2B Online Marketing op het behalen van bestendige groei. Daarbij dragen de ingezette middelen meetbaar bij aan de groeidoelstellingen. De focus ligt voornamelijk op organische vindbaarheid, aangezien deze tijdsbestendiger is dan middelen als zoekmachine-advertenties. Zodra advertenties worden uitgeschakeld halen deze immers geen bezoekers meer binnen. De resultaten van organische vindbaarheid blijven veel langer doorwerken. Daarom werd in samenspraak met Fleur Plastics een plan opgesteld om de organische vindbaarheid te verbeteren.
Zoektermenonderzoek
Aan de basis van de inspanningen staat doelgerichtheid. In een concurrentie-analyse en zoektermenonderzoek bepalen we hoe de doelgroep zoekt naar de producten en diensten van Fleur Plastics, waarop concurrenten gevonden worden en waar nog kansen liggen. Door hier rekening te houden met de doelgroepen van Fleur Plastics ontdekken we thema’s die belangrijk zijn voor deze zoekende klanten. Zo bleken duurzaamheid en duurzame materialen belangrijke thema’s te zijn voor start ups, en speelde het overstappen bij ontevredenheid over de huidige spuitgieter een belangrijke rol voor de doelgroep van bestaande productiebedrijven.
Pagina’s voor Online Vindbaarheid
Op basis van het zoektermenonderzoek werkt Sigma Solutions continu aan het verbeteren van de online vindbaarheid. Dit gebeurt voornamelijk door het produceren en publiceren van pagina’s die inspelen op het zoekgedrag van potentiële klanten van Fleur Plastics. Het doel hier is om nieuwe bezoekers op de website te krijgen, waarna deze door kunnen lezen over de diensten, cases en blogs van Fleur Plastics, om vervolgens te converteren. Zo heeft Fleur Plastics tegenwoordig pagina’s die het proces beschrijven om over te stappen naar een nieuwe spuitgietpartner met bestaande matrijzen.
Kwalitatieve Blogs
Een tweede manier om meer bezoekers aan te trekken is middels het schrijven van blogs van hoge kwaliteit. Deze blogs zijn gebaseerd op de industriespecifieke kennis die de specialisten van Sigma Solutions bezitten. In de blogs wordt dieper ingegaan op een specifiek onderwerp, zoals het inzetten van biologische kunststoffen om producten te spuitgieten. Deze blogs ondersteunen in het aantrekken van nieuwe bezoekers, maar stralen ook kennis uit voor bezoekers op de website. Dit helpt in het overtuigen van bezoekers op de website, waardoor zij sneller zullen converteren. Zo ondersteunt Sigma Solutions bij het behalen van de groeidoelstellingen van Fleur Plastics.
Over de opdrachtgever
Als productiebedrijf staat Fleur Plastics samen met een hecht team van medewerkers 24/7 klaar om klanten te voorzien van hoogwaardige kunststof spuitgietproducten. Gedurende de laatste jaren heeft Fleur Plastics zich veel gericht in het verder automatiseren van het machinepark en het uitbreiden van de productiefaciliteiten om toekomstige groei op te vangen.