B2B websiterealisatie voor B+BTec
B+BTec

B2B websiterealisatie voor B+BTec

 

Bij Sigma Solutions kunnen wij een totaaloplossing bieden. We zetten een middel in dat zelf ontwikkeld is én denken strategisch mee. Deze begeleiding wordt enorm gewaardeerd onder onze klanten!

Dennis OostindieBusiness Consultant bij Sigma Solutions

De uitdaging

De fabrikant en leverancier B+BTec is gespecialiseerd in boor- en bevestigingstechniek. Met drie vestigingen in Nederland en ongeveer 150 medewerkers leveren ze internationaal onder anderen kernboorsystemen, Diamantboren, en Zwaarlast Anker Systemen. Daarnaast is B+BTec uniek door zijn co-engineering en kwaliteitskenmerken. Om de in afgelopen jaren doorgemaakte groei voort te kunnen zetten en meer business uit Online te halen, wil B+BTec haar online activiteiten professionaliseren.

Om online te kunnen bijdragen aan groei, was professionalisering van de website nodig. Het online platform van B+BTec bestond uit compleet maatwerk zonder content management systeem. Dit was echter niet schaalbaar voor een groeiend bedrijf zoals B+BTec. Naast het verbeteren van de website was er een uitdaging rondom het managen van verkoopkansen. Er was weinig inzicht in het aantal aanvragen van potentiële klanten. Ook de status van de opvolging van verkoopkansen was beperkt inzichtelijk.

Werkwijze

Om te onderzoeken hoe Sigma Solutions kon bijdragen aan het bestendig realiseren van de groeiambities van B+BTec, zijn er gesprekken tussen B+BTec en Sigma Solutions geweest. Allereerst heeft Sigma Solutions een analyse uitgevoerd op het gebied van online vindbaarheid, online concurrentie, naamsbekendheid, PageSpeed Insights, en conversiemechanismen. Hieruit bleek dat vele online aspecten nog verbeterd konden worden en online resultaten suboptimaal waren. Zodoende is er een voorstel voor de online strategie gecreëerd en uiteindelijk geïmplementeerd.

B2B leadgeneratie website

Het voorstel bevatte de ontwikkeling van een B2B leadgeneratie website. Bij het opzetten van een website is het bepalen van het contentmodel voor de website en de inrichting erg van belang. Een Business Consultant is daarom aanwezig om voortdurend strategisch mee te denken. Zo is er advies gegeven tijdens een interactieve sessie over de contentmarketingstrategie. Met bijvoorbeeld het plaatsen van cases kan B+BTec expertise en bewijslast uitstralen. Door strategisch te denken was het mogelijk om Online Marketing doelgericht in te zetten om bij te dragen aan de groeidoelstellingen van B+BTec.

Genereren en opvolgen van conversies

Naast de websiterealisatie en online marketing heeft Sigma Solutions middelen rondom Sales Enablement ingezet om verkoopkansen beter te kunnen registreren en meer leads te genereren. Zo zijn er conversiemechanismes toegevoegd zoals bijvoorbeeld documentatie downloads. Op de vorige website waren brochures vrij te downloaden, zonder dat een bezoeker hier contactgegevens voor moest achter laten. Op de nieuwe website worden de brochures achter een formulier aangeboden. De bezoekers van de website ontvangen nu de brochures in ruil voor het achterlaten van contactgegevens. De sales afdeling van B+BTec kan deze online conversies vervolgens opvolgen binnen Sales Enablement en in de toekomst via sales management tools als Pipedrive. Sales Enablement geeft overzichtelijk weer welke bezoekers van welke bedrijven zijn geconverteerd. In Sales Enablement kan B+BTec taken voor opvolging aanmaken, en ontvangen zij mails van openstaande taken. Ook is het nu mogelijk om via Sales Enablementnieuwe verkoopkansen te genereren door van bekende bezoekers beloftevol gedrag te identificeren en vervolgens contact met ze op te nemen.

Resultaat

Het resultaat van het neerzetten van de B2B website is dat de website schaalbaarder en gebruiksvriendelijker in het beheer is geworden. Nieuwe producten en projecten kunnen makkelijker worden toegevoegd. Ook is de website nu op een duidelijke, gestructureerde manier ingericht. Dit zorgt ervoor dat de website door meer mensen kan worden beheerd. Daarnaast is het aantal verkoopkansen toegenomen doordat de website meer conversiemechanismes bevat. Waar er op de vorige website geen manieren waren om formulieren in te vullen, zijn er nu vanaf het begin al tientallen kwalitatieve conversies per maand. Tot slot is er ook meer inzicht gecreëerd in deze conversies en de opvolging daarvan door middel van Sales Enablement.

 

 

 

  • B2B websiterealisatie voor B+BTec
    • B2B websiterealisatie voor B+BTec
      • B2B websiterealisatie voor B+BTec

        Over de opdrachtgever

        client

        B+BTec is fabrikant en leverancier in boor- en bevestigingstechniek. B+BTec ontwerpt, produceert, en assembleert hightech machines en apparatuur voor de bouw-, automatiserings- en technologiesector.

        Weten wat wij voor u kunnen betekenen?

        Open Vrijblijvend Adviesgesprek?

        Open Nieuwsbrief Inschrijving Footer