B2B Contentmarketing implementeren voor B2B Leadgeneratie header image

B2B Contentmarketing implementeren voor B2B Leadgeneratie

In onze vorige blog hebben we besproken hoe u uw B2B Contentmarketingstrategie opzet en zorgt dat uw content vindbaar is. In deze blog gaan we hier verder op in en leggen we uit hoe u uw B2B Contentmarketingstrategie succesvol implementeert voor het verbeteren van uw B2B Leadgeneratie

Uw B2B Contentmarketingstrategie implementeren voor een verbeterde B2B leadgeneratie 

Nu uw doelen duidelijk zijn en u de content die u wilt creëren en publiceren uitgewerkt staan in de contentkalender, is het tijd voor de uitvoering van uw B2B Contentmarketingstrategie die zorgt voor een verbeterde B2B Leadgeneratie. U gaat aan de slag met het ontwikkelen en publiceren van bijvoorbeeld blogs, cases en e-books. Een belangrijk aspect bij het succesvol uitvoeren van uw B2B Contentmarketingstrategie is dat uw content online vindbaar is. Dit kunt u doen door bijvoorbeeld het toepassen van methodes als B2B zoekmachineoptimalisatie (SEO), B2B zoekmachineadvertenties (SEA) en B2B Social media marketing. Wanneer u deze methodes op de juiste manier toepast, is uw content, en daarmee ook uw B2B Website, beter online vindbaar en vergroot u de kans dat de doelgroep die u wilt bereiken uw content weet te vinden.  

SEO is gericht op het verbeteren de online vindbaarheid van uw B2B Website of B2B Webshop in de zoekresultaten van zoekmachines zoals Google. Voor het succesvol toepassen van SEO is het van belang eerst een goed zoekwoordenonderzoek te doen waarin u onderzoekt welke zoekwoorden uw doelgroep gebruikt wanneer ze opzoek zijn naar wat uw B2B bedrijf te bieden heeft. Door het juist verwerken van deze zoekwoorden in hoofd- en subtitels en inhoud in de door u gecreëerde content vergroot u de kant dat de content op uw B2B Website hoger in de zoekresultaten verschijnt. Wat ook belangrijk is voor het toepassen van SEO is het goed inrichten van uw B2B Website. Zo moet uw B2B Website makkelijk te navigeren zijn, een laag bouncepercentage hebben (het percentage van de bezoekers van een website die een website verlaat zonder een actie te hebben ondernomen), een snelle laadtijd hebben, interne links bevatten en mobielvriendelijk zijn. In 2023 zijn mobiele zoekopdrachten namelijk voor 95% verantwoordelijk voor het totaal aantal zoekopdrachten in Google. Vandaar ook dat Google de mobielvriendelijkheid van uw B2B Website zo belangrijk vindt.  

Naast het toepassen van SEO om hoog te scoren in de zoekresultaten van Google kunt u ook gebruik maken van SEA. SEA betekent dat u advertenties plaatst in de zoekresultaten van zoekmachines zoals Google. Met SEA kunt u specifiek richten op zoekwoorden die voor uw doelgroep relevant zijn. Zo is de kans groter dat uw doelgroep op uw advertentie klikt en vergroot u de vindbaarheid van uw B2B Website. Met SEA kunt u heel gericht adverteren en heeft u controle over hoeveel u wilt uitgeven. U kunt zelf bepalen hoeveel u betaalt per dag en u kunt campagnes elk moment stopzetten. 

Een derde manier voor het verbeteren van uw online vindbaarheid is het inzetten van B2B Social media marketing. Deze effectieve manier bereikt uw doelgroep en zorgt er bij een relevant post voor dat meer mensen doorklikken naar uw B2B Website. Belangrijk bij het toepassen van B2B Social Media Marketing is het kiezen van de platforms waarop u actief wilt zijn. Het is dan ook belangrijk om te weten op welke platforms uw doelgroep actief is. Zo heeft het geen zin om een TikTok campagne op te zetten terwijl uw doelgroep daar niet actief op is. Ook kunt u Social Media advertenties toepassen door gebruik te maken van targeting voor het bereiken van de juiste doelgroep. 

Hoe draagt een goede B2B Contentmarketingstrategie bij aan het succes van uw B2B leadgeneratie 

Nu uw content vindbaar is en uw doelgroep terecht komt op uw B2B Website is het belangrijk dat uw B2B Contentmarketingstrategie bijdraagt aan het succes van uw B2B Leadgeneratie. Uiteindelijk is dit pas een succes als het uw doelen behaalt en zorgt voor een positieve ROI. Dit kan door het verhogen van het aantal conversies en het verhogen van uw conversieratio. Dit doet u door uw B2B Website op een juiste manier in te richten en gebruik te maken van duidelijk call to actions. Een conversie kan zijn een lead die een contactformulier invult, zich aanmeld voor uw nieuwsbrief, een e-book downloadt, een offerte aanvraagt of daadwerkelijk klant wordt door het kopen van één van uw producten. Door het continu toepassen van Conversie Optimalisatie (CRO) verhoogt u de ROI van uw B2B Contentmarketingstrategie en is uw B2B Leadgeneratie een succes. 

Om erachter te komen dat het toepassen van uw B2B Contentmarketingstrategie bijdraagt aan het succes van uw B2B Leadgeneratie is het belangrijk dit meetbaar te maken. Dit kunt u doen door gebruik te maken van tools als Google Analytics en SEMRush waarin u inzicht kunt krijgen in de prestaties van uw B2B Contentmarketingstrategie. 

Samenvattend kan B2B Contentmarketing bijdragen aan het verbeteren van uw B2B Leadgeneratie door het opstellen en implementeren van een B2B Contentmarketingstrategie waarin u uw doelgroep identificeert, doelen stelt, uw doelen inzichtelijk maakt, een contentkalender opstelt en zorgt voor het optimaliseren van de vindbaarheid van uw content. Ook moet u uw B2B Website optimaliseren voor conversie om er voor de zorgen dat uw B2B Leadgeneratie leidt tot online succes. 

Bent u klaar voor de volgende stap naar online succes?    

Onze Sigma Solutions experts staan klaar om al uw vragen te beantwoorden over het opzetten of verbeteren van B2B Leadgeneratie voor uw B2B Bedrijf en helpen u met het zetten van de volgende stap naar online succes. Neem voor een vrijblijvend adviesgesprek contact met ons op.    

 


Andere blogartikelen

De kracht van personalisatie in B2B Leadgeneratie
De kracht van personalisatie in B2B Leadgeneratie

03 November 2023

Hoe u uw B2B klanten kunt nurturen en uw verkoop kunt stimuleren
Hoe u uw B2B klanten kunt nurturen en uw verkoop kunt stimuleren

20 October 2023

Creëer synergie tussen B2B SEA en B2B SEO
Creëer synergie tussen B2B SEA en B2B SEO

11 October 2023

Open Nieuwsbrief Inschrijving Footer