Een Meertalige Website met een Online Catalogus
Onze toegevoegde waarde zit hem niet alleen in de kwaliteit van ons product, maar ook in onze expertise. Onze specialisten kunnen met onze klanten meekijken en daadwerkelijk aan de knoppen van de machine draaien om de kwaliteit van hun eindproduct te verbeteren.
Dominique van den BergeMarketing
De Monchy International, gevestigd in 1851, is een international opererend bedrijf, met vestigingen in ondere andere Nederland, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. De Monchy International is een marktadviespartner en distributeur, gespecialiseerd in grondstoffen voor coatings, adhesives, thermoplastics en waxes. Daarnaast is De Monchy ook de verbindende schakel tussen producten en de verwerkende industrie. Samen met haar klanten wordt gekeken naar realisatie van het beste eindproduct door middel van inzet van innovatieve oplossingen. Om verdere groei te bewerkstelligen was de verdere inzet van Online onvermijdelijk: De website moest worden vernieuwd. Hierbij moest het tonen van haar kennis, innovatie en de compleetheid van het assortiment in een meertalige omgeving centraal staan.
Online ontsluiten van het assortiment
De Monchy International is distributeur van meer dan 20 leveranciers op het gebied van coatings, adhesives, smeermiddelen, thermoplastics en waxes. Om te laten zien hoe uitgebreid het assortiment is, hebben we ten tijde van de realisatie van de website geadviseerd het assortiment volledig onder te brengen in de website. Via het toegankelijke 'megamenu' kan er niet alleen snel naar de gewenste productgroep of leverancier worden genavigeerd, maar is het ook mogelijk om daarna verder de filteren op basis van gewenste eigenschappen, zoals smeltpunt of oliegehalte. Kan een bezoeker het gewenste product niet vinden, of is er behoefte aan een advies? Dan kan er gemakkelijk via de Call-To-Action of de chat op de website contact worden opgenomen met Ă©Ă©n van de vele specialisten.
Bedienen van een internationaal klantbestand
Met vestingen in meerdere landen en klanten uit een nog grotere hoeveelheid landen, was een meertalige website een must. De nieuwe website van De Monchy is daarom beschikbaar in drie talen: Engels, Nederlands en Duits. Afhankelijk van de taalversie, wordt op maat ingerichte content getoond.
Kennis tonen met cases en blogs
De Monchy International is niet alleen leverancier van hoogkwalitatieve grondstoffen, maar heeft ook een grote selectie zeer ervaren specialisten in dienst. Zij kunnen niet alleen advies geven over welke grondstoffen het beste zijn voor een applicatie, maar kunnen daadwerkelijk "op de vloer" meekijken, aan de spreekwoordelijke knoppen van de machine draaien en daarmee een kwalitatief beter product realiseren in samenwerking met de eindklant. Samen met Sigma Solutions heeft De Monchy International meer dan 10 nieuwe cases en blogs geproduceerd. Hierin wordt niet alleen ingegaan op de innovatieve producten die zijn gerealiseerd, maar ook de kennis die De Monchy International heeft over onderwerpen zoals recycling, wetgeving en marktontwikkelingen.
Meer leren over hoe u het specialisme in uw bedrijf kunt tonen aan klanten? Lees hier over contentmarketing!
Over de opdrachtgever
De Monchy International, gevestigd in 1851, is een international opererend bedrijf, met vestigingen in ondere andere Nederland, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. De Monchy International niet alleen marktadviespartner en distributeur, gespecialiseerd in grondstoffen voor coatings, adhesives, thermoplastics en waxes, maar ook de verbindende schakel tussen producten en de verwerkende industrie.