Heinen & Hopman: een verbetering van de internationale klantbeleving
Industrieel dienstverlener Heinen & Hopman Engineering uit Bunschoten is dé wereldwijde specialist op het gebied van klimaatbeheersing. Een professionele marktleider met vele jaren ervaring en kennis. Dankzij onze optimalisatieslag van de website genieten hun wereldwijde klanten nu van een optimale online klantervaring.
Het genereren van meer potentiële klanten
Heinen & Hopman had als primaire doelstelling om meer potentiële klanten te genereren via de website. Afgeleid hiervan hadden zij als secundaire doelstelling meer naamsbekendheid genereren in de markt vastgesteld. Met alleen Engelstalige content sloot de website nog te weinig aan bij de wensen van de niet-engelstalige doelgroep.
Engelstalige content was niet genoeg voor de internationale klantbeleving
Stel, u zoekt een speciaal airconditioner- of een ventilatiesysteem voor een schip. Hoogstwaarschijnlijk oriënteert u uzelf eerst online, in uw eigen land en in uw eigen taal. Wel zo gemakkelijk toch? Samen met Heinen & Hopman kwamen wij daarom al snel tot de conclusie dat dat de website alle klanten wereldwijd optimaal moet bedienen. Hiervoor moest de content op de website vertaald worden naar de talen van de eindgebruikers. Enerzijds voor de vindbaarheid en anderzijds voor het gebruiksgemak voor de bezoeker.
Heinen & Hopman aan de slag met content creatie
Na een analyse van alle lokale vestigingen en scheepswerven van Heinen & Hopman kwamen we tot een concrete lijst van benodigde talen. Door de zeer specialistische markt waarin Heinen & Hopman zich bevindt, was voor de vertaling een grote mate van kennis en expertise van deze complexe materie vereist. Om deze reden heeft Heinen & Hopman zelf de vertaling en content creatie gerealiseerd.
Onze rol in de content creatie
Om de vindbaarheid van de website te vergroten en de expertise van Heinen & Hopman over te brengen op de doelgroep, hebben wij hen ondersteund in de creatie van blogposts. Goede triggerende en converterende blogs dragen bij aan de online vindbaarheid van de website én wekken vertrouwen bij de lezer. Deze blogs laten de lezer zien waarom juist Heinen & Hopman de wereldwijde specialist is op het gebied van klimaatbeheersing. Maar hoe moet er zakelijk geblogd worden? Wat zijn de belangrijkste elementen om in een blog te zetten? En wanneer iemand uw blog leest: hoe krijgt u de bezoeker dan zover om contact met u op te nemen? Via diverse inspirerende workshops gaven wij praktische handvatten bij de creatie van deze triggerende blogs.
Een efficiënte vertaalslag
Terwijl Heinen & Hopman zich bezig hield met de content creatie zorgde hebben wij voor een efficiënte import en export van de vertaalde content op de website. Hierdoor hoefde de content niet handmatig op de website geplaatst te worden. Dit verkleint tevens de kans op fouten. Deze aanpak heeft erin geresulteerd dat de website van Heinen & Hopman nu vertaald is in tien verschillende talen, waaronder Koreaans en Russisch.
De verschillende karakters uit andere talen
Naast de efficiënte import en export van de vertaalde content, hebben wij er ook voor gezorgd dat de website van Heinen & Hopman goed wordt weergegeven in de verschillende talen. Dit vanwege de verschillende karakters die in sommige talen van toepassing zijn (ook wel unicode genoemd). Bij de optimalisatie van de website zijn wij hier extra scherp op geweest. Zo hebben we gekeken of het lettertype de verschillende tekens ondersteund en of het Content Management Systeem (CMS) hier goed mee samenwerkt, zoals Accessify WCMS. Om zo een optimale werking van de website en de bijbehorende klantreis te realiseren.
Een snelle merkbeleving voor de wereldwijde bezoeker
Ondanks de kwalitatieve content op de website van Heinen & Hopman, die in meerdere talen beschikbaar is, wil dit niet zeggen dat de website ook daadwerkelijk een optimale gebruiksvriendelijkheid heeft. Om bezoekers onder andere een optimale klantbeleving te bieden, is een snelle laadtijd vereist.
Het Content Delivery Network
Het internet is opgebouwd uit verschillende datacenters die geografisch verspreid zijn. Bij zo’n datacenter wordt de data van de website opgeslagen. Via onderlinge kabels zijn deze datacenters met elkaar verbonden. Op bepaalde plekken komen meerdere kabels bij elkaar waardoor er knooppunten ontstaan. Vaak bevinden deze knooppunten zich bij grote steden. Wanneer u de data van de website alleen bij het datacenter van Amsterdam is ondergebracht, moet de data telkens vanuit Amsterdam naar het dichtstbijzijnde datacentrum van de bezoeker verstuurd worden. Ondanks dat data met de snelheid van licht reist, kost deze afstand en de verschillende knooppunten toch extra tijd. Tijd die voor een langere laadtijd van de website voor de bezoeker zorgt. Dit kan erin resulteren dat de bezoeker afhaakt bij een te lange laadtijd.
Verschillende lokale kopieën van de website
Door diverse lokale kopieën van de data van de website bij verschillende datacenters onder te brengen, wordt de laadtijd van de website sneller. De data hoeft dan niet meer vanuit één punt naar andere landen te reizen. Een websitebezoeker in bijvoorbeeld Korea krijgt nu een kopie van de website te zien van een datacenter die het dichtst bij staat, zoals het datacenter in Seoul. Het resultaat? Een snellere laadtijd van de website. Ongeacht het device, het land en de tijd waarop de website wordt geraadpleegd.
De resultaten? Binnen anderhalf jaar tijd…
- Is de website beschikbaar in 10 verschillende talen, waaronder Koreaans en Russisch.
- Creëert Heinen & Hopman zakelijke blogs die zorgen voor een betere vindbaarheid én hen profileert als de expert.
- Is het aantal bezoeken op de website met 140% gestegen.
- Zijn er dubbel zoveel pagina’s bekeken per bezoek.
- Zijn het aantal nieuwe bezoekers met 130% gestegen.
- Zijn het aantal leads via de website gestegen met 60%.
Over Heinen & Hopman
Heinen & Hopman, opgericht in 1965, is gespecialiseerd in centrale verwarming, ventilatie, koeltechniek en airconditioning in gebouwen. Hiermee leveren ze een totaalpakket van calculaties tot installaties en onderhoud. Vanaf 1972 kreeg het bedrijf steeds meer aanvragen vanuit de commerciële scheepvaart. Inmiddels heeft Heinen & Hopman zich door de jaren heen ontwikkeld tot een wereldwijde speler in de complexe maritieme HVAC-sector met vestigingen in tien verschillende landen.
Meer weten over B2B Online Leadgeneratie en de oplossingen die Sigma Solutions biedt om het proces van het aantrekken en kwalificeren van leads te verbeteren? Lees dan hier verder.
Over de opdrachtgever
Heinen & Hopman is een specialist in de maritieme sector dat in 1965 is begonnen als een familiebedrijf. Het bedrijf is snel gegroeid tot de marktleider in de complexe HVAC&R-sector met kantoren en workshops in meer dan 20 landen. Heinen & Hopman biedt hoogkwalitatieve producten en services op het gebied van centrale verwarming, ventilatie, airconditioning en koeling. De best mogelijke oplossingen worden samen met de klant bedacht die de allernieuwste technologieën bevatten op het gebied van energiebesparing en duurzaamheid.