Leads uit Online Marketing & Exploitatie opvolgen met Outbound Sales
Intermat

Leads uit Online Marketing & Exploitatie opvolgen met Outbound Sales

Als Online Business Partner biedt Sigma Solutions meer dan enkel leadgeneratie. We denken proactief mee over het realiseren van online succes en helpen onze klanten waar nodig met Outbound Sales.

 
Erik LondemanTeamlead Marketing & Exploitatie bij Sigma Solutions

Iedere B2B en B2C website kan functioneren als een leadgenerator van kwalitatieve leads. Online marketing en exploitatie kunnen hier een boost aan geven en zorgen voor aanzienlijk meer leads per maand. Maar wie zorgt ervoor dat al deze leads ook daadwerkelijk worden opgevolgd en worden omgezet in converterende klanten? Voor onze klant Intermat regelen wij zowel online marketing en exploitatie als Outbound Sales. Op deze manier functioneert de website niet alleen als leadgenerator, maar worden deze leads ook optimaal opgevolgd en waar mogelijk omgezet in sales.

B2B en B2C website als leadgenerator

Om van uw website een leadgenerator te maken is het van belang dat personen die geïnteresseerd zijn in uw product ook daadwerkelijk uitkomen op uw website. Online marketing en exploitatie spelen hierbij een grote rol. Waar online marketing inspeelt op off-site distributie, zorgt online exploitatie voor on-site content dat bijdraagt aan zoekmachineoptimalisatie. Hieronder gaan we dieper in op beide onderwerpen.

Online exploitatie voor leadgeneratie

Naast het uitstralen van kennis en autoriteit draagt online exploitatie door middel van showcases, projecten en nieuwsberichten, bij aan zoekmachineoptimalisatie (SEO). Door de website te voorzien van relevante content kunnen zoekmachines beter begrijpen waar uw website over gaat. Hierdoor kan online exploitatie worden ingezet op waardevolle keywords die zoekende gebruikers organisch naar uw website leiden.

Online marketing voor leadgeneratie

De vele verschillende online marketing kanalen die momenteel beschikbaar zijn bieden mogelijkheden voor het bereiken van uw doelgroep. Ongeacht of zij al interactie met uw website hebben gehad, op zoek zijn naar uw product of dienst of enkel voldoen aan uw doelgroep profiel. Voor Intermat maken we gebruik van de volgende online marketing kanalen:

  • Zoekmachineadvertenties (SEA): deze vorm van online marketing richt zich op internetgebruikers die bewust op zoek zijn naar producten of diensten.
  • Facebookadvertenties: adverteren binnen dit kanaal biedt de mogelijkheid de doelgroep te bereiken op basis van profielen. Door gebruik te maken van aantrekkelijke visuals in combinatie met een call-to-action (CTA) kan de niet-zoekende internetgebruiker bereikt worden.
  • E-mailmarketing: nieuwsbrieven en andere gepersonaliseerde e-mails bieden de mogelijkheid om bezoekers die eerder al interactie hebben gehad met uw website opnieuw te bereiken.

Van websitebezoeker naar lead

Al deze online marketing en exploitatie inspanningen leiden tot een toename van het websiteverkeer. Het is natuurlijk belangrijk dat zo veel mogelijk websitebezoekers kunnen worden geïdentificeerd als lead. Conversiemechanisme zoals downloads en formulieren zorgen ervoor dat bezoekers interactie met uw website kunnen hebben en contactgegevens kunnen achterlaten. Daarom zijn voldoende CTA’s op uw landingspagina’s van grote waarde voor de commerciële prestaties van uw website.

Outbound Sales via Sales Enablement

Accessify SaaS is voorzien van de module Sales Enablement. Een efficiënte tool waarin visitor insights zoals ingevulde contactgegevens en klikpaden centraal worden verzameld om de interesse van een lead te kunnen bepalen. Deze gegevens helpen ons Outbound Sales effectief in te zetten. Door taken in te plannen op interessante leads, zoals nabellen, en hier een verantwoordelijke voor in te plannen, krijgen onze sales vertegenwoordigers dagelijks een overzichtelijke takenlijst in hun mailbox. Zij kunnen vervolgens in Sales Enablement alle acties die zij hebben genomen omtrent een lead bijhouden. Zo biedt Sales Enablement de mogelijkheid om leads daadwerkelijk op te volgen én één centrale plek waar alle sales stappen genotuleerd kunnen worden.

  • Leads uit Online Marketing & Exploitatie opvolgen met Outbound Sales
    • Leads uit Online Marketing & Exploitatie opvolgen met Outbound Sales
      • Leads uit Online Marketing & Exploitatie opvolgen met Outbound Sales

        Over de opdrachtgever

        client

        Intermat Mijdrecht is opgericht in 1977 als distributeur van toonaangevende keuken-, tegel- en badkamermerken. Sinds de overname van Goedhard Keukens in Alphen aan den Rijn hebben zij een tweede vestiging waar keukens en tegels van topmerken worden gepresenteerd in een design showroom. Intermat fungeert als one-stop-shop voor nieuwbouw- en verbouwprojecten.

        Weten wat wij voor jou kunnen betekenen?

        Open Vrijblijvend Adviesgesprek?

        Open Nieuwsbrief Inschrijving Footer