De voordelen van B2B LinkedIn Ads
LinkedIn is het professionele platform voor zakelijk gebruik. Het bedrijf noemt zichzelf het grootste netwerkplatform ter wereld. Het aantal dagelijkse actieve gebruikers op LinkedIn is dit jaar met 8% gestegen. Het platform wordt gebruikt om vacatures te vullen, banen te zoeken en samenwerkingen aan te gaan. Van al het verkeer op social media komt terecht 46% op een website van een B2B bedrijf. LinkedIn doet er alles aan om B2B LinkedIn Ads op de juiste manier aan te laten aansluiten op uw doelgroep. Hieronder benoemen we de grootste voordelen van B2B LinkedIn Ads.
1. Het platform voor B2B bedrijven
LinkedIn is het meest populaire kanaal onder B2B bedrijven. Het zakelijke platform genereert volgens onderzoek het grootste aantal leads. Volgens LinkedIn heeft 80% van de gebruikers beslissingsbevoegdheid binnen een bedrijf. LinkedIn geeft uw bedrijf daarnaast de kans om B2B LinkedIn Ads op de juiste werknemers binnen een bedrijf te richten.
2. Bereik de juiste doelgroep
LinkedIn biedt doelgerichte mogelijkheden voor targeting. Gebruikers kunnen worden geselecteerd op verschillende niveaus, waardoor uw product of dienst zo goed mogelijk aansluit op de behoefte van de potentiële klant. Het is verplicht om te targeten op een locatie. Hierbij kan er doelgericht op bijvoorbeeld een regio of een stad getarget worden.
- Targeting op bedrijven
Met B2B LinkedIn Ads kunt uw bedrijf targeten op bedrijven. Hierbij geeft een LinkedIn een groot aantal opties om specifiek te kunnen zoeken, zoals de bedrijfscategorie, de bedrijfsgrootte, de bedrijfsnamen en de personeelsgroei van een bedrijf.
- Targeting op contacten
Een B2B bedrijf kan zich richten op prospects doormiddel van het uploaden van een contactenlijst of het koppelen van een contactbeheerplatform. Hiermee kan relevante content worden gecreëerd en dit zal het aantal conversies stimuleren. B2B LinkedIn Ads worden op deze wijze afgestemd op de wensen en behoeften van contacten.
- Targeting op functie
B2B Bedrijven kunnen B2B LinkedIn Ads richten op een doelgroep met een bepaalde functie binnen een bedrijf. Dit is vooral handig wanneer uw product of dienst aansluit op de behoefte die ontstaat binnen een bepaalde afdeling binnen een bedrijf.
- Retargeting met gematchte doelgroepen
Deze functie stelt uw bedrijf in staat op doelgroepen samen te stellen op basis van bijvoorbeeld een website bezoek of een aanmelding voor een evenement. Met retargeting kan content gepersonaliseerd worden. Dit wordt gebaseerd op bepaalde acties van leads. Door hier gebruik van te maken kunt u prospects begeleiden door het B2B aankoopproces met B2B LinkedIn Ads op maat.
3. Personeelswerving
LinkedIn is zeer geschikt voor personeelswerving. Vacatures kunnen eenvoudig geplaatst worden op het platform. Mensen gebruiken het platform om een nieuwe baan te kunnen vinden en het LinkedIn profiel van een gebruiker lijkt praktisch op een CV. Hierdoor kunnen bedrijven zich focussen op persona’s. De respons op het netwerk is kwalitatief goed, omdat de vacatures worden getoond aan de doelgroep die u zelf in kunt stellen.
4. Meetbare resultaten
LinkedIn geeft u inzicht in de resultaten van B2B LinkedIn Ads. U kunt gemakkelijk zien hoeveel keer een B2B LinkedIn Ads worden bekeken, hoeveel keer erop B2B LinkedIn Ads wordt geklikt en hoeveel websitebezoekers B2B Linkedin Ads opleveren. Campagnes kunnen worden aangestuurd op basis van de prestatie van de B2B LinkedIn Ads en LinkedIn houdt de kosten inzichtelijk. U kunt zelf instellen in welke statistieken u inzicht wilt hebben.
5. Interactie op gesponsorde berichten
LinkedIn geeft gebruikers de mogelijkheid om te kunnen reageren op gesponsorde berichten. Hierdoor kunnen gesponsorde advertenties worden geliked, gedeeld en kunnen gebruikers reageren op het bericht. Dit leidt tot interactie op B2B LinkedIn Ads, het zorgt voor een groter bereik en het bevorderd het contact met de doelgroep.
Geinteresseerd geworden in de mogelijkheden van adverteren op social media? Lees dan meer over B2B Online Advertising of neem direct contact met ons op.