Webshoprealisatie Highteabestellen.nl
We realiseren online groei voor onze klanten. Van webdesign tot online marketing; Sigma Solutions is dé totaalpartner voor online succes.
Erik LondemanTeamlead Marketing & Exploitatie bij Sigma Solutions
Waar veel van onze klanten actief zijn in de handelende en producerende B2B branche, zal highteabestellen.nl zich met name richten op B2C. B2B en B2C verschillen onder andere in Decision Making Unit (DMU) en koopproces. Binnen de B2C verloopt het koopproces over het algemeen snel. Aankopen worden op impuls of op basis van herhaling gemaakt. Dit maakt dat online marketing en exploitatie voor B2C verschilt van B2B. Hieronder gaan we dieper in op onze aanpak van webshoprealisatie tot online groei.
Webshoprealisatie
Na het bepalen van de gewenste structuur wordt eerst het menu neergezet. Hierbij wordt de mogelijkheid tot snel navigeren in een drop-down toegevoegd om de user experience te optimaliseren. Op deze manier kunnen bezoekers eenvoudig het gewenste product vinden. Daarnaast wordt aanvullende content zoals bezorginformatie, contactgegevens en een offertepagina toegevoegd aan het menu. Ook de vereiste content om te voldoen aan de AVG, zoals een cookiebeleid en privacy beleid, worden toegevoegd aan de webshop. Wanneer de basis voor alle content en webpagina’s is neergezet kunnen de exploitatie en marketing werkzaamheden beginnen.
Doelgerichte online exploitatie
Om te werken aan organische vindbaarheid van de webshop wordt online exploitatie ingezet. Voorafgaand aan de contentproductie wordt een zoektermenonderzoek uitgevoerd. Als Certified Agency Partner maken we onder andere gebruik van SEMrush om efficiënte zoektermen te analyseren die we kunnen gebruiken bij contentproductie. Blogs, categoriepagina’s en productpagina’s worden gebruikt voor SEO-Copywriting en daarmee geoptimaliseerd voor zoekmachines.
Effectieve online marketing
Het eerste online marketing kanaal dat wordt ingezet om de webshop een boost in bezoekers te geven is Google Search Advertising. In het zoektermenonderzoek nemen we een indicatie van de verwachtte cost-per-click (CPC) per zoekterm mee. Zo kunnen we bepalen welke zoektermen het meest geschikt zijn voor Google Search Advertising. Door de advertenties te voorzien van alle mogelijke advertentie extensies, unique selling propositions (USP’s) van de organisatie en call-to-actions (CTA’s) optimaliseren we de click-through-rate (CTR). Onze Online Marketeers zijn gecertificeerd in Google Search Advertising en blijven de advertenties voortdurend optimaliseren op basis van nieuwe inzichten.
Naast het opzetten van een advertentiestructuur waarmee het relevante zoekvolume wordt afgedekt, kijken we ook naar de landingspagina’s van de advertenties. Hierbij zorgen we ervoor dat de pagina’s van voldoende conversiemechanismen zijn voorzien en bezoekers het bestelproces eenvoudig kunnen doorlopen.
Webshop als leadgenerator
Niet iedere bezoeker is direct van plan een bestelling te plaatsen. Toch wil je ervoor zorgen dat iedere bezoeker wordt gestimuleerd tot interactie. Door gebruik te maken van tactisch gepositioneerde formulieren met minimale gegevensvelden bied je bezoekers een laagdrempelige mogelijkheid om contact op te nemen. Zo functioneert de webshop naast een bestelplatform ook als AVG-proof leadgenerator.
Over de opdrachtgever
High Tea Bestellen is onderdeel van Hapjes aan Huis. Hapjes aan Huis is een samenwerkingsverband van verschillende kwaliteit cateraars door heel Nederland. Sinds 2008 verzorgen zij jaarlijks voor meer dan 85.000 gasten de catering voor elk type gelegenheid.