B2B Conversie Optimalisatie
Investeren in een website is pas rendabel als deze daadwerkelijk wordt gebruikt. Maar hoe creëert u een B2B website waar uwdoelgroep graag komt? Het is een vraag die veel ondernemers zich stellen. Conversie is het toverwoord. Hoe meer conversie binnen uw online omgeving, hoe meer leads, hoe meer business.
Met B2B Conversie Optimalisatie alles uit uw B2B website halen
Conversie is de mate waarin bezoekers doen waar u om vraagt. Denk bijvoorbeeld aan het invullen van een contactformulier, het aanvragen van advies of het downloaden van een brochure of e-book. De juiste instellingen, een goed design en een logische volgorde in content is essentieel om de conversie van uw website te verhogen. Daarnaast zullen er strategisch geplaatste call to actions (CTA's) op uw website moeten staan. Zonder deze CTA's weet een bezoeker namelijk niet hoe hij of zij moet converteren en wordt de bezoeker ook niet aangezet tot het doen van een conversie.
Voorbeelden van B2B Conversies:
- Het invullen van een formulier
- Een vastgesteld aantal minuten aanwezig op een bepaalde pagina
- Een vastgesteld aantal minuten op de website zijn
- Contact met u opnemen (mail, telefoon)
- Een daadwerkelijke aankoop doen
Kortom: Hoe beter de conversie, hoe beter de resultaten van uw website.
Tijd voor B2B Conversie optimalisatie!
Wij analyseren de elementen die nodig zijn om de conversie van uw website te optimaliseren. Onze specialisten analyseren uw website, vinden de verbeterkansen en voeren deze uit! Denk hierbij aan:
- Het ontwerp van een website met de beleving van de bezoeker als uitgangspunt
- Een gebruiksvriendelijke website
- Check van de laadtijden, en snelheid (bijvoorbeeld met Google PageSpeed Insights)
- Call to actions op de juiste plekken
- Relevante content, zodat de online bezoeker niet afhaakt
- En nog veel meer!
De verbeteringen die wij uitvoeren aan uw website zullen ervoor zorgen dat de klantreis geoptimaliseerd wordt. De klant zal beter kunnen vinden waar hij of zij naar opzoek is en zal beter inzicht hebben in wat uw bedrijf voor de klant kan betekenen.
Meer dan alleen B2B Conversie Optimalisatie
Bij ons stopt het niet bij B2B Conversie Optimalisatie. Als Online Business Partner denken wij strategisch mee over uw bedrijfsdoelstellingen, inhoud en conversie. Deze plannen werken wij vervolgens ook volledig voor u uit. Bij dit proces zijn wij erg betrokken en doen wij er alles aan om online resultaten voor uw bedrijf te realiseren. Neem gerust contact met ons op voor vrijblijvend advies.
Allrig Group
Van Online Communicatie naar B2 Leadgeneratie
- Sales Enablement door meer inzicht in klantgedrag
- Tentoonstellen van kennis welke beschikbaar is binnen Allrig
- Internationaliseren, beter aansluiten bij de behoeften van de lokale doelgroep
Behoeften van stakeholders vervullen
Uw doelgroep bestaat niet alleen uit de klant. Diverse stakeholders zijn op zoek naar informatie. B2B marketing zorgt ervoor dat u commercieel succes kunt behalen voor uw bedrijf en zo uw stakeholders tevreden kan houden.
Uw business optimaal vertegenwoordigen
Wij denken na over online stakeholdercommunicatie over de gehele breedte. U wilt uzelf presenteren als internationaal partner maar ook als kwalitatief merk, relevante werkgever, maatschappelijk verantwoorde organisatie en interessante investering. Wij maken van uw website het visitekaartje dat uw online business vertegenwoordigt.
Projectvoorbeeld: B2B Website met Leadgeneratie en Werving voor Producent Kraansystemen
BKRS Crane Systems is een expert op het gebied van (complexe) maatwerk kraansystemen. Klanten van BKRS worden compleet begeleid in hun aankooptraject, van de tekenkamer tot de installatie van hun kraansysteem, en uiteindelijk ook onderhoud en service. Op het gebied van deze niet-standaard kranen is BKRS een marktexpert. Die kennis was echter niet te zien op de oude website. Daarnaast werden bezoekers van de website onvoldoende gestimuleerd om actie te ondernemen, en contact met BKRS op te nemen voor een eerste gesprek. Sigma Solutions werkte samen met een identitybureau om een moderne B2B website te realiseren voor BKRS, waar leadgeneratie, werving en het delen van kennis centraal stonden.
Vraag een adviesgesprek aan en krijg in 2 gesprekken antwoord op de volgende vragen:
Welke kansen biedt de inzet van B2B Conversie Optimalisatie mijn bedrijf?
Wie zijn onze (online) concurrenten en hoe gaan wij het van hen winnen?
Welke content, conversiemechanismen en functionaliteiten zorgen ervoor dat B2B Conversie optimalisatie bijdraagt aan de groei van ons bedrijf?
Welke B2B Conversie Optimalisatie middelen moeten wij inzetten om van onze B2B website een succes te maken?
- Lead Magnets
(PotentiĂ«le) Klanten zijn altijd bereid om hun contactgegevens te âruilenâ voor relevante kennis. Productie en publicatie van whitepapers, e-books, datasheets en handleidingen zijn daarom een essentieel onderdeel van een succesvolle InBound Marketing strategie.
- Veilig en met respect voor Privacy van de bezoeker
In een tijd waarin websitebezoekers en overheden steeds bewuster omgaan met de veiligheid en privacy uitdagingen van de online wereld is het belangrijk dat uw online platform veilig is en voldoet aan de privacy wetgeving.
- Verhogen van Conversie
Door gebruik te maken van de juiste conversiemechanismen en de gebruikerservaring te optimaliseren op basis van User Experience (UX) analyses halen wij het meeste uit uw conversie ratio.
Behaal online succes door middel van B2B Conversie Optimalisatie
Bent u enthousiast over Sigma Solutions?
Vraag dan via onderstaande button een Vrijblijvende kennismaking aan!