B2B SEA
SEA is een afkorting die staat voor Search Engine Advertising. In het Nederlands wordt dit zoekmachine adverteren genoemd. Het betreft een vorm van online marketing waarbij zoekmachines ingezet worden om de beoogde doelgroep te bereiken. In plaats van organische zoekresultaten wordt er betaald om een prominente plek te veroveren op de zoekresultaten paginaâs.
Wat is B2B SEA?
Toen zoekmachines populair werden, rees de vraag hoe aanbieders inkomsten zouden genereren. Zoeken op het internet was immers gratis. Toch gingen er flinke kosten mee gepaard om zoekalgoritmen te ontwikkelen en servers in de lucht te houden. Google is in 2000 hun AdWords programma gestart, waarbij betaalde resultaten een meer prominente positie zouden verwerven op de zoekresultaten paginaâs dan organische resultaten. In het begin zouden betaalde plaatsingen niet of nauwelijks te onderscheiden zijn van organische resultaten. Dit werd later aangepast, mede door druk vanuit de Europese Unie. Een betaalde publicatie in zoekmachines betekent niet dat plaatsing gegarandeerd is. Aanbieders kunnen via een bieding systeem inzetten op woorden, doelgroep of andere criteria. Naast de prijs wordt nog steeds de relevantie meegenomen in de overweging. Zo blijven de zoekresultaten relevant voor de gebruiker, en kan de adverteerder de beoogde doelgroep aanspreken.
Lees in onze blog meer over wat B2B SEA is en wat het voor uw bedrijf kan betekenen.
Wat is het voordeel van B2B SEA?
Een groot voordeel van B2B SEA is de meetbaarheid. U kunt precies zien welke advertenties met welke woorden resultaten behalen en welke niet. Op basis van uw resultaten kunt u uw B2B SEA campagnes dus direct optimaliseren. Bij het maken van een succesvolle campagne dient u de interesses te weten van de gebruikers van de desbetreffende zoekmachine. Zorg ervoor dat u zo goed mogelijk de zoekvraag in kaart hebt gebracht als de advertentie en campagne is ingericht.
Het bepalen van een budget is daarnaast ook een belangrijke stap. U kunt per campagne bepalen hoeveel u dagelijks wilt investeren. Bij het instellen van uw campagnes kunt u filteren op eigenschappen zoals doelgroep, locatie en tijd. Dit brengt echter wel meer kosten met zich mee, maar zorgt er wel voor dat u een resultaat behaalt dat beter aansluit op het zoekgedrag van uw (potentiële) klanten.
U kunt in onze blog alles lezen over de voordelen van B2B Google Ads.
Haal meer rendement uit uw website met B2B SEA
Veel Nederlanders gebruiken dagelijks het internet om informatie op te zoeken. Op het moment dat ze met spoed op zoek zijn naar bijvoorbeeld onderdelen of het dichtstbijzijnde verkooppunt, grijpen ze bijna altijd hun smartphone of tablet. Het is algemeen bekend dat men niet veel verder kijkt dan de bovenste zoekresultaten. Als bedrijf is het dan ook van belang om hoog in de zoekresultaten te verschijnen die passen bij uw producten of dienstverlening. Maar dat wilt natuurlijk iedereen. Dus hoe komt u daar?
Betaalde vs. onbetaalde (organische) zoekresultaten
Er zijn verschillende manieren om een plek in de bovenste resultaten in te nemen. EĂ©n daarvan is zoekmachineoptimalisatie (SEO). Door relevante content op uw website te publiceren en deze te optimaliseren, wordt uw website aangemerkt als relevant en zal hij hoog weergegeven worden. Hiervoor moeten de zoekmachines de nieuwe inhoud van de pagina's wel eerst opnieuw indexeren. En dat kost tijd. Bovendien worden de betaalde advertenties hier altijd nog boven weergegeven. B2B SEA kan u helpen bij het beter vindbaar worden van uw bedrijf en is dus een effectief onderdeel van uw B2B Online Marketing.
Daarom kiezen bedrijven vaak voor zo'n betaalde advertentie (SEA). Het is de snelste manier om hoog in de zoekresultaten te verschijnen. Met betaalde advertenties zal de zoekende klant uw bedrijf als Ă©Ă©n van de eerste opmerken. Met Ă©Ă©n klik komen zij bij uw website uit. B2B SEA maakt het mogelijk om snel en gemakkelijk bovenin Google te staan!
- Wij zorgen voor de creatie plaatsing en optimalisatie van uw online B2B SEA advertenties
Dankzij analyse wordt uw advertentie constant getest en aangepast
Sigma Solutions is Certified Google Ads Partner
De Monchy International
Van kennismaking naar online leadgeneratie
- Meertalige B2B website en B2B online marketing
- Meer leads en inzicht door B2B leadgeneratie
- GeĂŻntegreerd met Microsoft Dynamics
- Een reis naar meer online interactie en automatisering
Behoeften van stakeholders vervullen
Uw doelgroep bestaat niet alleen uit de klant. Diverse stakeholders zijn op zoek naar informatie. B2B marketing zorgt ervoor dat u commercieel succes kunt behalen voor uw bedrijf en zo uw stakeholders tevreden kan houden.
Uw business optimaal vertegenwoordigen
Wij denken na over online stakeholdercommunicatie over de gehele breedte. U wilt uzelf presenteren als internationaal partner maar ook als kwalitatief merk, relevante werkgever, maatschappelijk verantwoorde organisatie en interessante investering. Wij maken van uw website het visitekaartje dat uw online business vertegenwoordigt.
Projectvoorbeeld: Effectieve online marketing
Waar veel van onze klanten actief zijn in de handelende en producerende B2B branche, zal highteabestellen.nl zich met name richten op B2C. B2B en B2C verschillen onder andere in Decision Making Unit (DMU) en koopproces. Binnen de B2C verloopt het koopproces over het algemeen snel. Aankopen worden op impuls of op basis van herhaling gemaakt. Dit maakt dat online marketing en exploitatie voor B2C verschilt van B2B. Om te werken aan organische vindbaarheid van de webshop is online exploitatie ingezet. Voorafgaand aan de contentproductie is een zoektermenonderzoek uitgevoerd. Het eerste online marketing kanaal dat is ingezet om de webshop een boost in bezoekers te geven is Google Search Advertising.
Vraag een adviesgesprek aan en krijg in 2 gesprekken antwoord op de volgende vragen:
Welke kansen biedt B2B SEA mijn bedrijf?
Wie zijn onze (online) concurrenten en hoe gaan wij het van hen winnen?
Welke conversiemechanismen en functionaliteiten zorgen ervoor dat B2B SEA bijdraagt aan mij als Industrieel Dienstverlener?
Welke middelen moeten wij inzetten om van B2B SEA een succes te maken?
- Vindbaar worden voor uw doelgroep
81% van de aankoopprocessen start met een online zoekopdracht. Vindbaar zijn is dus een essentieel onderdeel van een succesvol Online Marketing traject, zodat men in aanraking kan komen met uw product of service.
- Verhogen van Conversie
Door gebruik te maken van de juiste conversiemechanismen en de gebruikerservaring te optimaliseren op basis van User Experience (UX) analyses halen wij het meeste uit uw conversie ratio.
Behaal online succes door middel van B2B SEA
Bent u enthousiast over Sigma Solutions?
Vraag dan via onderstaande button een Vrijblijvende kennismaking aan!