B2B Contentmarketing
De noodzaak van B2B Contentmarketing
De wereld van B2B Contentmarketing is aan het veranderen - en toch vertrouwen veel merken nog steeds op verouderde strategieën, om zich vervolgens af te vragen waarom die inspanningen geen resultaten opleveren. Google wordt slimmer en richt zich op de intentie van de gebruiker in plaats van op de vraag of je precieze sleuteltermen hebt opgenomen of niet. Het wordt steeds makkelijker om te zien waar gebruikers zijn geweest en hoe ze in het verleden met uw merk hebben gereageerd met behulp van tools zoals website visitor tracking software. En dat is goed nieuws voor merken die op zoek zijn naar manieren om hun klanten beter te begrijpen.
Welke invloed heeft gebruikersintentie op B2B Contentmarketing?
Laten we zeggen dat u "Indiaas eten" intypt - Google weet niet of u een Indiaas restaurant wilt, een Indiaas recept, of misschien zelfs een kruidenierswinkel waar u Indiaas eten kunt kopen, toch? Google weet wel uw locatie, dus Google denkt dat u op zoek bent naar een Indiaas restaurant. Op basis daarvan komt Google met een lijstje met Indiaanse restaurants die dichtbij zijn. Voor het geval dat u dat niet bedoelt, komt Google ook met informatie over wat Indiaas eten is en verschillende kookboeken. Google neemt niet letterlijk wat u heeft getypt - Google probeert uw bedoeling te achterhalen.
B2B Contentmarketing als tool voor klantbinding en -behoud
Uw klant gaat proactief op zoek naar informatie. Deze is niet snel geneigd om in te gaan op verkoopargumenten die hem worden opgedrongen. Waar hij wel behoefte aan heeft is nuttige informatie. Datasheets, business cases en veiligheidstips zijn daar voorbeelden van. B2B Contentmarketing is een zeer belangrijke tool voor klantbinding en -behoud. Het verstrekken van kennis is daar onderdeel van.
Deel en borg uw kennis
Binnen uw bedrijf is door de jaren heen veel kennis binnengehaald en ontwikkeld. Deze informatie is vaak opgeslagen in de hoofden van ervaren medewerkers. Het is tijd om deze kennis te benutten en te borgen! B2B Contentmarketing kan u hierbij helpen. B2B Contentmarketing is een cruciaal onderdeel van uw B2B Online Marketing. Content is geen middel om enkel uw producten of diensten te promoten. Het is een manier om in contact te komen met uw doelgroep en hen aan uw bedrijf te binden. Hoe? Door deze relevante informatie en kennis met hen te delen.
Wij helpen u bij de vertaalslag
Alle benodigde kennis heeft u in huis. Het zit in de hoofden van uw medewerkers. Het staat op uw website(s), in uw brochures, catalogi en productdatasheets. Het is aan ons om die kennis te vertalen naar diverse contentvormen. Bijvoorbeeld blogs, cases, infographics, brochures, referenties, nieuwsberichten, fotoâs en LinkedIn-updates. Wij gaan aan de slag met het maken van content door:
Interviews met uw klanten en specialisten
Producties van uw content
Opzet van de contentkalender
Continue contentstroom
Alles in uw tone of voice!
Als uw Online Business Partner denken wij graag strategisch mee over bedrijfsdoelstellingen, inhoud en conversie! Bij dit proces zijn wij erg betrokken en doen wij er alles aan om online resultaten voor uw bedrijf te realiseren. Neem gerust contact met ons op voor vrijblijvend advies om de mogelijkheden van B2B Contentmarketing te bespreken.
ONLINE SUCCES ISâŠ
âŠKLANTEN BINDEN EN BEHOUDEN
Vraag een adviesgesprek aan en krijg in 2 gesprekken antwoord op de volgende vragen:
Welke kansen biedt B2B Contentmarketing mijn bedrijf?
Wie zijn onze (online) concurrenten en hoe gaan wij het van hen winnen?
Welke conversiemechanismen en functionaliteiten zorgen ervoor dat B2B Contentmarketing bijdraagt aan mijn online succes?
Welke middelen moeten wij inzetten om van onze B2B Contentmarketing een succes te maken?