SEMRush
Wat is SEMrush?
SEMrush is een search engine data reporting tool. Het is op dit moment de meest bekende tool op dit gebied. SEMrush is software die uw website meet op punten zoals zoekmachine optimalisatie, linkbuilding en zoekmachine adverteren. Dit doet SEMRush voor uw eigen website, maar dan in vergelijking met de websites van uw belangrijkste online concurrenten. Dat geeft u de mogelijkheid om uw eigen website beter zichtbaar te maken én de concurrerende websites achter u te laten.
SEMrush biedt veel voordelen voor bedrijven en instellingen. De eenvoudig te gebruiken software slaat uw website gewoon op als een "project" en onder elk project vindt u de gekozen tools voor die specifieke website. Lees meer over enkele van de belangrijkste voordelen die SEMrush een van de meest populaire digitale marketing tools op het web maken.
Lees in onze blog meer over hoe uw bedrijf online beter vindbaar kan worden door het gebruik van SEMrush.
De voordelen van SEMrush voor de B2B
1. Eenvoudig uw organische rankings controleren en beheren
Krijg snel inzicht in de zichtbaarheid van uw website, wat uw belangrijkste zoekwoorden zijn en waar u staat ten opzichte van uw concurrenten. Weet u niet zeker wie uw concurrenten zijn? SEMrush toont u soortgelijke bedrijven die het identificeert als concurrenten. U kunt vervolgens ook bepaalde concurrenten rangschikken en invoeren. SEMrush zal u zelfs laten zien hoe uw organische ranking eruit ziet op desktop en mobiele apparaten. En geloof ons, die resultaten kunnen heel verschillend zijn! Volg de prestaties van uw zoekwoorden over de afgelopen 7, 30, 60 of 90 dagen om te zien wat is verbeterd en wat is gedaald.
2. Ontwikkel overtuigende en creatieve PPC-campagnes
Als uw bedrijf Google zoekadvertenties gebruikt, weet u hoe belangrijk het is om te beslissen op welke zoekwoorden u wilt bieden en tot welke advertentiegroep ze behoren. Daarnaast is er slechts een kleine hoeveelheid ruimte in uw kop en beschrijving om mensen op uw advertentie te laten klikken. Met behulp van SEMrush kunt u de advertenties van uw concurrenten analyseren, aantrekkelijke nieuwe advertentieteksten maken en de nieuwe advertenties aan een groep toewijzen. U kunt ook zoekwoordvariaties onderzoeken, zoekvolume en trends bekijken en nieuwe zoekwoorden aan uw advertenties toevoegen. Het kost maar een paar klikken om te groeperen. De PPC tool van SEMrush kan helpen uw algemene betaalde zoekstrategie te verbeteren.
3. Breng uw content naar een hoger niveau
SEMrush is geweldig om te laten zien welke zoekwoorden goed presteren en verkeer naar uw website leiden en welke zoekwoorden moeten worden verbeterd. De software geeft ideeën voor specifieke pagina's die geoptimaliseerd moeten worden, inclusief inhoud, strategieën, backlinks, technische zoekmachine optimalisatie en gebruikerssuggesties. U kunt gemakkelijk zien wat uw concurrenten doen voor soortgelijke sites. U kunt ook een lijst bekijken van websites die naar uw website linken. Voornamelijk om uw SEO en content strategie te verbeteren.
4. Analyseer en volg de effectiviteit van sociale media
B2B Social Media Marketing is essentieel voor het opbouwen van een online merk. Foto's, video's, berichten, verhalen, advertenties en interacties met klanten op uw sociale platforms kunnen de perceptie van uw bedrijf door potentiële klanten beïnvloeden. Door middel van merkmonitoring, zal SEMrush elke vermelding van uw merk op sociale media volgen. Dit zal u helpen te begrijpen of er uitdagingen zijn of dat er kansen zijn voor impact marketing. Daarnaast kunt u uw sociale publiek en hun activiteiten met u of uw concurrenten op LinkedIn, Facebook, Twitter, Instagram en YouTube volgen om de effecten van uw huidige sociale activiteiten te begrijpen. Als u op zoek bent naar een tool die social media posts kan plannen over meerdere platforms, dan kan SEMrush dat dus ook.
Starten met SEMrush?
Neem gerust geheel vrijblijvend contact op met onze collega Erik Londeman en vraag naar de mogelijkheden die SEMrush uw bedrijf kan bieden. Wij denken vervolgens als Online Business Partner strategisch mee over uw bedrijfsdoelstellingen, inhoud en conversie en maken op continue basis real-time audits van uw B2B Website.
De voordelen van SEMrush voor uw bedrijf
- Vindbaar worden voor uw doelgroep
81% van de aankoopprocessen start met een online zoekopdracht. Vindbaar zijn is dus een essentieel onderdeel van een succesvol Online Marketing traject, zodat men in aanraking kan komen met uw product of service.
- Veilig en met respect voor Privacy van de bezoeker
In een tijd waarin websitebezoekers en overheden steeds bewuster omgaan met de veiligheid en privacy uitdagingen van de online wereld is het belangrijk dat uw online platform veilig is en voldoet aan de privacy wetgeving.
- Meten = Weten
Door gebruik te maken van Online Measurement Tools zoals Google Analytics en Google Search Console, zijn de resultaten altijd inzichtelijk. Van het aantal bezoekers tot gebruikte browsers, en van landingspagina's tot conversies.