• Content Analyse

Content Analyse

Hoe weet u of de content van uw website de juiste is? Is het interessant en relevant voor uw doelgroep? Of inspireert het niet? Het beantwoorden van deze vragen is essentieel voor contentmarketing. Op die manier kunt u effectiever nieuwe klanten aansluiten en uw bedrijfsdoelstellingen behalen en verleggen.

Wat is een Content Analyse?

Bij een content analyse worden online gegevens of de gegevens die beschikbaar zijn op het internet en in de sociale media geanalyseerd om tot conclusies te komen over het gedrag van uw doelgroep, hun gedrag en uw concurrenten.

Tijdens een content analyse gaan wij uw huidige content analyseren. Hierbij kijken wij naar aspecten als relevantie, kwaliteit en inspeling op uw doelgroep. De resultaten zullen wij met u delen waarbij wij u bruikbare gegevens zullen geven waarmee u meteen aan de slag kan. 

Door een content analyse uw doelgroep bereiken

Hoe is het gesteld met uw online content? Vertelt u wel wat u wilt vertellen en komt deze boodschap goed over? De kracht van content moet niet worden onderschat. Het is belangrijk dat de consument kan vinden wat zij zoeken en begrijpen wat u aanbiedt.

Om de doelgroep te bereiken en te beraken is goede content nodig. Helaas is het niet zo dat u zelf kan bepalen wat wel of geen goede content is. Dat doet de doelgroep voor u. Worden uw blogs regelmatig gelezen? En hoe is het gesteld met uw nieuwsbrieven? Sluit het beeld goed aan bij de teksten? Content die niet in de lijn der verwachting ligt van de doelgroep wordt simpelweg niet geopend en al zeker niet gelezen. Met een concrete analyse checken wij of uw content past bij de doelgroep en of uw content daadwerkelijk meerwaarde heeft. 

Wat levert een content analyse op?

Om te begrijpen hoe uw content presteert, moet u een website content analyse uitvoeren. Met deze evaluatie en de analyse van uw content krijgt u een goed inzicht in wat werkt en kunt u nieuwe mogelijkheden identificeren om de betrokkenheid te stimuleren.

Nadat alle gegevens zijn verzameld en geanalyseerd op basis van uw doelstellingen, stellen wij een actieplan op voor het verbeteren van uw inhoud. Dit plan kan bestaan uit het bijwerken van uw contentstrategie, het uitvoeren van een meta-data audit en opschoning, het toevoegen van meer onderwerpen aan uw agenda, of het wijzigen van enkele van de formaten van geplande content.

Staat uw content op de goede plaats?

Of de doelgroep uw content bekijkt ligt ook aan de manier van aanbieden. Op welke plek geeft u aan dat zij iets kunnen vinden? Is dit duidelijk genoeg? Triggert het tot openen? Dankzij jarenlange ervaring weten wij precies wat wel en wat niet werkt. Wij geven u graag de handvaten om uw content op de juiste plek te zetten.

Content is er natuurlijk ook om de online vindbaarheid te vergroten. Wij analyseren graag of uw content aansluit bij de wensen van de zoekmachines. Met de juiste koppen, url’s, meta descriptions en nog veel meer geven wij uw content de SEO booster waarmee u hoog in de ranking van Google komt te staan! 

Sigma Solutions en Content Analyse

Sigma Solutions is uw partner voor een Content Analyse die ervoor zorgt dat u uw potentiële klanten nog beter kunt bereiken, interesseren en converteren. Wij zorgen ervoor dat:

  • Uw content op de juiste plaats staat
  • Er content op uw website wordt geplaatst die meerwaarde biedt voor uw doelgroep
  • U optimaal online gevonden kan worden

Sigma Solutions heeft jarenlange ervaring op het gebied van content en heeft voor veel van haar klanten online succes geboekt door hen te helpen bij het produceren van content die aansluit bij hun doelgroep. Wilt u meer weten over een Content Analyse of bent u benieuwd naar wat wij voor uw bedrijf op dit gebied kunnen betekenen? Neem dan gerust vrijblijvend contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

Behoeften van stakeholders vervullen

Uw doelgroep bestaat niet alleen uit de klant. Diverse stakeholders zijn op uw website op zoek naar informatie. Een B2B website vervult de informatiebehoeften van alle verschillende doelgroepen en draagt bovendien bij aan het realiseren van commercieel succes.

Stakeholder afbeelding

Uw business optimaal vertegenwoordigen

Wij denken na over online stakeholdercommunicatie over de gehele breedte. U wilt uzelf presenteren als internationaal partner maar ook als kwalitatief merk, relevante werkgever, maatschappelijk verantwoorde organisatie en interessante investering. Wij maken van uw website het visitekaartje dat uw online business vertegenwoordigt.

Optimaal business

Projectvoorbeeld: Meerwaarde overzichtelijk tonen! De kracht van cases

DM Wheel Systems uit Boxtel heeft zich sinds 1951 ontwikkeld tot dé producent en leverancier van wielsystemen in Nederland. Na het optimaliseren van hun online catalogus, hebben wij, samen met DM Wheel Systems, gekeken hoe zij haar expertise als wielsysteemproducent en -leverancier nog beter online kan delen. Er waren een aantal toepassingspagina’s met minimale content en een onoverzichtelijke dropdown in de menubalk. Daarnaast had DM Wheel Systems een fotogalerij zonder enige toelichting of verwijzing. Het was voor ons duidelijk: tijd om de toepassingspagina’s en fotogalerij te combineren en deze te herontwerpen naar cases!

Project voorbeeld afbeelding

Feiten

7x

Een bezoeker bezoekt gemiddeld 7 keer een website voor een aankoop wordt afgerond.

50%+

Het aantal B2B klanten dat digitaal onderzoek doet naar aan te kopen producten is gestegen met 50%

15%

Slechts 15% van de mensen verwacht dat fysiek contact bij verkopen de norm blijft.

73%

73% van alle aankopen begint tegenwoordig met een zoekopdracht in Google, ook in B2B.

Is uw B2B website klaar voor succes?
Is uw B2B website klaar voor succes?
Is uw B2B website klaar voor succes? Download het E-book

Wat maakt Sigma Solutions uniek?

Conversie, Conversie, Conversie

Om zoveel mogelijk conversie te realiseren zetten we een scala aan bewezen middelen in, zoals Search Engine Optimization (SEO), Search Engine Advertising (SEA), het produceren van cases, blogs en nieuws (Content Marketing) voor het trekken van bezoekers. Bezoekers worden vervolgens geconverteerd middels meerdere aantrekkelijke Call-to-Actions (CTA), zoals afspraak maken, contact opnemen of via een website chat.

Duurzame inzet van middelen

Wij geloven in een duurzame aanpak, het realiseren van resultaten die bijdragen aan het behalen van de langetermijndoelstellingen. Met behulp van kwalitatief hoogwaardige content, die is gebaseerd op zoektermen waar door uw doelgroep op wordt gezocht, versterken we als digital marketing bureau de positie van uw website.

De waarde van marketing inzichtelijk maken en verhogen

Pas als u weet wat marketing onder de streep toevoegt aan uw bedrijf, is het mogelijk hier gericht in te investeren. Daarom vinden wij rapportage en analyse belangrijk. Met behulp van analysesoftware optimaliseren wij uw marketing, en nemen wij u mee in de groei die marketing kan betekenen voor uw bedrijf.

Teamlid afbeelding
Renzo KorverTeamlead Business Development

Vraag een adviesgesprek aan en krijg in 2 gesprekken antwoord op de volgende vragen:

  1. Welke kansen biedt de optimalisatie van mijn website mijn bedrijf??

  2. Wie zijn onze (online) concurrenten en hoe gaan wij het van hen winnen?

  3. Welke conversiemechanismen en functionaliteiten zorgen ervoor dat onze B2B Website of Webshop bijdraagt aan mij als Industrieel Dienstverlener?

  4. Welke middelen moeten wij inzetten om van onze B2B Website of Webshop een succes te maken?

Kennismaking aanvragen
  • Content AnalyseRecruitment

    Niet alleen jouw klant is op zoek naar je. Ook potentiële werknemers kunnen waardevolle leads zijn. Een sollicitant die via online marketing op jouw site komt, scheelt een fikse investering in een recruiter. 

  • Content AnalyseLead Nurturing

    Zoals gezegd is het B2B aankoopproces een langer traject dan in de B2C geldt. Het is daarom belangrijk jouw lead te blijven prikkelen met de juiste informatie. Wanneer bied je welke informatie aan? 

  • Content AnalyseVindbaar worden voor uw doelgroep

    81% van de aankoopprocessen start met een online zoekopdracht. Vindbaar zijn is dus een essentieel onderdeel van een succesvol Online Marketing traject, zodat men in aanraking kan komen met uw product of service. 

  • Content AnalyseLead Magnets

    (Potentiële) Klanten zijn altijd bereid om hun contactgegevens te “ruilen” voor relevante kennis. Productie en publicatie van whitepapers, e-books, datasheets en handleidingen zijn daarom een essentieel onderdeel van een succesvolle InBound Marketing strategie. 

  • Content AnalyseMeten = Weten

    Door gebruik te maken van Online Measurement Tools zoals Google Analytics en Google Search Console, zijn de resultaten altijd inzichtelijk. Van het aantal bezoekers tot gebruikte browsers, en van landingspagina's tot conversies.

Behaal online succes met uw website

Bent u enthousiast over Sigma Solutions?
Vraag dan via onderstaande button een Vrijblijvende kennismaking aan!

Open Nieuwsbrief Inschrijving Footer