B2B Portal voor de Maakindustrie
Klanten willen tegenwoordig altijd en overal in hun informatiebehoeften voorzien worden. De uitdaging die veel B2B bedrijven ervaren is dat het leveren van de optimale klantbeleving tijdrovend is. Uit eerder onderzoek is gebleken dat de gemiddelde kosten interactie via de telefoon, e-mail of webchat meer dan âŹ11,00 bedraagt, terwijl de gemiddelde kosten van een B2B Customer Self Service interactie in centen wordt gemeten. Met een B2B portal voor de Maakindustrie kunnen uw klanten 24/7 voorzien worden van hun informatiebehoeften, zonder tussenkomst van uw medewerkers.
Simpele en 'saaie' administratieve processen automatiseren
Via een B2B portal voor de Maakindustrie kunnen klanten hun persoonlijke gegevens inzien en wijzigen, documentatie aanvragen, favorietenlijstjes aanmaken en aanvragen, als ook facturen inzien. Handig, want dit bespaart administratief medewerkers veel tijd. Zij hoeven zich minder te focussen op dergelijke 'saaie', standaard administratieve processen. Hierdoor kunnen ze meer bijdragen aan de bedrijfsdoelstellingen. Bovendien worden er minder fouten gemaakt, omdat gegevens niet meer handmatig overgenomen hoeven te worden. Hierdoor kunnen uw medewerker zich bezighouden met zaken die u als bedrijf in de maakindustrie het meeste resultaat oplevert.
Altijd actuele informatie
Het maximale kan gehaald worden uit uw website of webshop met Online Leadgeneratie en Customer Self Service activiteiten. De volgende stap is zorgen dat het makkelijker wordt om backoffice processen af te handelen. Denk hierbij aan orders verwerken, de juiste voorraad inkopen, productinformatie bijwerken of administratie op orde houden, processen die allemaal bij u als bedrijf in de maakindustrie horen.
Met de integratie bevat uw website of webshop altijd actuele informatie. Hierdoor is het niet meer nodig om data op verschillende plekken bij te houden. Sigma Solutions kan eenvoudig uw website of webshop koppelen met alle bekende ERP-systemen, zoals AFAS Profit, Exact Online, SAP Business One en Microsoft Dynamics. Hierdoor is er altijd Ă©Ă©n versie van de waarheid, wat de kwaliteit van productinformatie verbeterd. Daarnaast kunt u het meest halen uit uw B2B e-commerce strategie door prijs- en kortingsafspraken, contracten en beschikbare voorrad vanuit een centrale plek te beheren. Op deze manier kunt u groei in omzet realiseren zonder teamvergroting.
Voordelen van een B2B Portal voor de Maakindustrie
- 24/7 online bereikbaar zonder uitbreiding van uw werknemers.
- Procesverbetering en efficiënter werken.
- Minder repetitieve, administratieve werkzaamheden voor uw medewerkers.
- Fouten verminderen.
- Tevredener klanten Ă©n medewekers.
Ook de overstap maken naar een B2B Portal?
Het is belangrijk om uw businessmodel aan te passen wanner u een overstap maakt naar een B2B portal voor de Maakindustrie. Wij denken hierin graag met u mee. Ook als u al een portal heeft. Wij kijken waar er voor u nog winst te behalen is, zodat u het maximale online rendement behaalt. Benieuwd hoe wij dit voor u realiseren? Bekijk onze succesverhalen of neem contact met ons op.
Kenmerkend voor onze B2B portal aanpak
- Lead Nurturing
Zoals gezegd is het B2B aankoopproces een langer traject dan in de B2C geldt. Het is daarom belangrijk jouw lead te blijven prikkelen met de juiste informatie. Wanneer bied je welke informatie aan?
- Lead Magnets
(PotentiĂ«le) Klanten zijn altijd bereid om hun contactgegevens te âruilenâ voor relevante kennis. Productie en publicatie van whitepapers, e-books, datasheets en handleidingen zijn daarom een essentieel onderdeel van een succesvolle InBound Marketing strategie.
- Meten = Weten
Door gebruik te maken van Online Measurement Tools zoals Google Analytics en Google Search Console, zijn de resultaten altijd inzichtelijk. Van het aantal bezoekers tot gebruikte browsers, en van landingspagina's tot conversies.
Meer weten over het opstarten van een succesvolle B2B portal?
Vraag een adviesgesprek aan en krijg in 2 gesprekken antwoord op de volgende vragen:
Hoe kunnen wij meer klanten goed helpen zonder uitbreiding van ons team?
Hoe kan de B2B klantreis geĂŻmplementeerd worden een portal?
Hoe kunnen wij backoffice processen makkelijker afhandelen?