Binnen 4 weken een klantgerichte website voor Manitou Center Nederland
Manitou Group is een internationaal bedrijf dat material handling oplossingen biedt voor onder andere bouw, industrie en landbouw. Met een jaarlijkse omzet van 1.4 miljard euro en een jaarlijks verkoop van 2.5 duizend heftrucks zijn zij bekend in verschillende Europese landen. Om ook Nederland te veroveren werd een nieuwe bedrijfstak opgericht. Dat werd Manitou Center Nederland. De oprichters wilden de directie snel het vertrouwen geven in deze nieuwe stap. Daarom was het heel belangrijk om de onderneming snel te lanceren, zodat er snel resultaat werd geboekt. De hulpvraag was dan ook: Help ons om binnen een maand een kwalitatief hoogwaardige website te lanceren.
Een bedrijfswebsite met online catalogus
Herkenbaar en klantgericht
Overzicht en productinzicht werden sleutelwoorden. Binnen vier weken zorgden wij voor de concrete koppeling van de site met het productinformatiesysteem van Manitou Group. Mede dankzij deze koppeling konden wij een overzichtelijke bedrijfswebsite ontwikkelen waar de klant alle producten, netjes op thema, kan vinden.
Om de website herkenbaar te maken voor de klanten van Manitou Center Nederland zorgden we ervoor dat de uitstraling gelijk bleef aan de huisstijl van Manitou Group. Deze huisstijl hebben we doorgevoerd binnen de totale website.
Concrete informatie binnen Ă©Ă©n overzichtelijke website
Wanneer de klant op een product klikt waar zij interesse in hebben vinden zij hier direct alle bijbehorende specificaties bij. Van wielbasis, tot uitgebreide schaaltekening inclusief afmetingen. Met een gedetailleerde technische specificatie kan de klant gemakkelijk zelf vooronderzoek doen. Welke truck past bij hen? Welke toepassingen hebben meerwaarde? Door dit in te vullen wordt voor de klant een concrete filtering gemaakt in de producten. Dat is niet alleen prettig voor de vindbaarheid van de klant. Het scheelt ook een flink aantal vragen aan de medewerkers van Manitou Center Nederland.
Om de website nog klantgerichter en duidelijker in te richten hebben we gekozen voor;
- Strakke uitstraling
- Relevante informatie zonder ruis
- Een overzichtelijke menubalk
- Concrete koppen
- Duidelijke afbeeldingen
Binnen 4 weken de perfecte basis voor doorontwikkeling
Al na twee weken konden wij een mooie eerste opzet van de website presenteren. Deze hebben wij vervolgens verder ontwikkeld. Met de ervaring van onze collegaâs en de flexibiliteit van Accessify konden we een snel en concreet plan van aanpak formuleren. Dankzij deze strakke planning bouwden wij binnen 4 weken een overzichtelijk bedrijfswebsite, in de herkenbare huisstijl, met een mooie koppeling waarmee zowel de afbeeldingen als de productinformatie perfect wordt weergegeven op de productpaginaâs.