Geoptimaliseerde User Experience leidt tot meetbaar betere resultaten
De Postergigant

Geoptimaliseerde User Experience leidt tot meetbaar betere resultaten

Om de huidige online bezoeker optimaal te bedienen, was een verbeterslag in de gebruikerservaring van de webshop van De Postergigant noodzakelijk

Rowan ZomerdijkUX Designer bij Sigma Solutions

De Postergigant is een drukkerij gespecialiseerd in onder andere spandoeken, posters en banners, die zich voornamelijk richt op B2B klanten. De afgelopen jaren heeft De Postergigant een transformatie ondergaan van een traditionele drukkerij naar een online webshop. Met behulp van structureel web development en online marketing heeft deze transformatie geleid tot een succesvolle webshop die ieder jaar blijft groeien!

Om deze groei ook in de toekomst door te blijven zetten is het noodzakelijk dat het bedrijf blijft innoveren. De markt ontwikkelt zich namelijk snel en concurrenten zitten niet stil. Ook de verwachtingen van de huidige kritische klant blijven zich ontwikkelen, zij is namelijk op zoek naar een partij die hen de beste User Experience (UX) biedt.

Klantwensen

De Postergigant hecht veel waarde aan het bieden van de beste kwaliteit en service aan haar klanten, zowel off- als online. Laat dat nou precies passen bij de wensen van de huidige kritische klant. Het optimaliseren van de User Experience was dus een logische volgende stap. Onze oplossing? Een overall redesign waarmee niet alleen de User Experience wordt verbeterd, maar ook de groeidoelstellingen van De Postergigant worden behaald

Aanpak

Op basis van de wensen van De Postergigant hebben onze UX designers (de experts die zorgen voor een optimale gebruikerservaring) een compleet nieuw visual design uitgewerkt voor de webshop. Binnen dit design is ook gefocust op online sales en het genereren van online leads. Denk hierbij aan call to actions als offerte- en contactaanvragen. Tijdens de presentatie van dit nieuwe visual design hebben we samen met De Postergigant alle elementen van het visual design geĂ«valueerd. De feedback die hieruit voortkwam werd vervolgens verwerkt om tot het definitieve visual design te komen. Hierna kon de realisatie beginnen.

Lees hier meer over de werkwijze van onze UX designers Â»

Realisatie van het redesign

Om vanaf de start van het project inzicht te creĂ«ren in de duur en voortgang van het project, is er voorafgaand aan de realisatie een duidelijke planning met De Postergigant gedeeld. Hierna kon worden gestart met de realisatie van het nieuwe design. 

Omdat het nieuwe design eerst op een aparte testomgeving werd ontwikkeld, kon De Postergigant tijdens iedere stap meekijken gedurende de realisatie. Na de realisatie werd het design uitgebreid getest, om vervolgens te worden opgeleverd bij De Postergigant. Bij de officiële oplevering kreeg De Postergigant uiteraard de ruimte om nog eens rustig zelfstandig de webshop te doorlopen, voordat we de nieuwe website live zetten. Na de goedkeuring van de klant was het tijd voor de definitieve release van het nieuwe design!

  • Geoptimaliseerde User Experience leidt tot meetbaar betere resultaten
    • Geoptimaliseerde User Experience leidt tot meetbaar betere resultaten
      • Geoptimaliseerde User Experience leidt tot meetbaar betere resultaten
        • Geoptimaliseerde User Experience leidt tot meetbaar betere resultaten
          • Geoptimaliseerde User Experience leidt tot meetbaar betere resultaten

            Over de opdrachtgever

            client

            De Postergigant is een online drukkerij die staat voor kwaliteit, scherpe prijzen en goede service. Het assortiment van De Postergigant varieert van standaardproducten tot producten die volledig op maat worden geproduceerd, voor zowel de particuliere als de zakelijke klant. 

            Weten wat wij voor jou kunnen betekenen?

            Open Vrijblijvend Adviesgesprek?

            Please enter HTML attribute (case_contact_info)

            Open Nieuwsbrief Inschrijving Footer