Een leadgenererende website voor Punt Makelaars
Een persoonlijke aanpak die leidt naar leadgeneratie
Wie in Utrecht rondloopt komt het te koop-/verkocht-bord van Punt Makelaars regelmatig tegen. Punt Makelaars is gespecialiseerd in de Utrechtse woningmarkt en positioneert zich als zeer betrokken makelaar tussen de verkopende en kopende partij in. Het creëren van een sterke online positie maakt de offline positie nog sterker.
Digitaal succes
Naast de grootste en bekendste huizensite Funda is het geen gemakkelijke opgave om als makelaar met je eigen website meerwaarde te bieden voor huizenzoekers en -verkopers. Echter, bij een website als Funda heeft een makelaar weinig mogelijkheden om zich anders te positioneren. Sigma Solutions ontwikkelde daarom een leadgenererende website die de online positie verstevigt.
Verbreden van de vijver
Een makelaar komt bij veel (ver)kopers over de vloer. Dat geeft hem een groot voordeel. Hij kan kopers en verkopers aan elkaar koppelen. Wie een huis koopt heeft ook weer iets te verkopen. Het is als makelaar dus van belang om zoveel mogelijk balletjes te laten rollen. Wie de doelen van kopers helpt te behalen houdt daar nieuwe verkopers aan over.
Geen one-size-fits-all
Bij welke makelaar een huis te koop staat maakt niet uit als de koper dĂĄt specifieke huis wil bemachtigen. Met het scheppen van vertrouwen en de juiste dienstverlening maak je als makelaar pas het verschil. Het proces is net zo belangrijk als het huis zelf, zeker bij wens om een aankoopmakelaar in de arm te nemen. Bij Punt Makelaars draait het om de mens. Hoe Sigma Solutions dat versterkt? Door de persoonlijke aanpak van Punt Makelaars te vertalen naar een digitale context.
Online positie versterken
Om digitaal succesvol te zijn moet je je klant erop wijzen dat anderen klanten tevreden zijn. Online moet je net zoveel zaadjes planten als offline. Bij de nieuwe website is de focus gelegd op:
- Profileren met persoonlijke aandacht, bijvoorbeeld helpen van kopers die naar een specifieke buurt terug willen;
- Positie van 'marktman' versterken; laten zien dat jij de kenner bent van de markt;
- De website inrichten naar de customer journey, zowel voor B2B als B2C;
- Ondersteuning bieden bij elk onderdeel van het proces van kopen/verkopen;
- Mogelijkheid tot zoekopdrachten bieden.
Resultaat
- Nieuwe kansen ontdekt die concurrenten missen om groei mogelijk te maken;
- Leadgeneratie op de lange termijn.
Over de opdrachtgever
Punt Makelaars is een makelaarskantoor dat zich richt op de Utrechtse woningmarkt. Gekenmerkt door een persoonlijke en vertrouwelijke aanpak bieden zij dienstverlening voor aankopende, verkopende en business-to-business partijen.