Aliancys

Van merkstrategie naar informatieve lead genereratie in 4 maanden

Situatie

Aliancys, de nieuwe naam voor DSM Composite Resins

Medio 2015 heeft Koninklijke DSM N.V. (afgekort DSM) zijn kunstharsendivisie ondergebracht in een joint venture met CVC Capital Partners. Het voormalige DSM Composite Resins wordt nu gerund als aparte business unit onder de nieuwe naam Aliancys.

Kunstharsen worden gebruikt in composietmaterialen, samen met glas- en koolstofvezels. Deze materialen worden toegepast in een breed scala aan producten, waaronder auto-onderdelen, vrachtwagens, boten, windmolenbladen, industriële opslagtanks en transportleidingen, riool- en leiding renovatie. Aliancys levert de kunstharsen voor deze markt al meer dan 50 jaar, met drie productielocaties in Europa en een in China.

Aliancys staat synoniem voor kwaliteitsharsen, service, en innovatie. De LET’S TALK/ brand promise is dan ook een uitnodiging voor nauwe samenwerking met klanten. 

Om Aliancys binnen korte termijn te positioneren als kwaliteitsmerk in haar internationale speelveld werden wij, full service internetbureau Sigma Solutions, bij dit project betrokken. 

Doelstellingen

  1. Ondersteunen van de merkpositionering en naamsbekendheid.
  2. Klanten informeren over het assortiment en aansporen om contact op te nemen (voor het kopen van een product, of voor het starten van een gezamenlijke ontwikkeling).

Overige wensen van de klant 

Aliancys wilde de website en de online catalogus eenvoudig zelf kunnen beheren. Ook wilde Aliancys proactieve ondersteuning bij het uitrollen van de digitale strategie.

Onze oplossing

Een informatieve meertalige website met geĂŻntegreerde online catalogus. De website sluit naadloos aan bij het nieuwe merk en de visie. Daarnaast draagt deze direct bij aan de doelstellingen van Aliancys; leadgeneratie en het informeren van haar stakeholders.

Resultaten

Doelstelling 1: Ondersteunen van de merkpositionering en naamsbekendheid. 
Goede vindbaarheid, informatieve content en een duidelijke focus op gebruiksvriendelijkheid hebben geresulteerd in een goed converterende website. De online marketingactiviteiten zoals zoekmachineoptimalisatie (SEO), contentmarketing, e-mailmarketing en reporting helpen om de merktransitie optimaal te faciliteren.

Doelstelling 2: Klanten informeren over assortiment en contact op laten nemen.
Een online catalogus, met alle beschikbare product-, dienst- en veiligheidsinformatie, en een duidelijke contactfunctie hebben geresulteerd in een verhoogde klanttevredenheid en meer productaanvragen.

Waarom een online catalogus?
Er is gekozen voor een online catalogus (in plaats van een webshop) omdat de productaanschaf zeer specialistische kennis vereist. Een catalogus biedt productinformatie en wanneer de prospect over gaat tot aanschaf is hij verplicht om contact op te nemen met de specialist. Dit garandeert dat de klant de juiste producten aanschaft en zorgt voor een verhoogde klanttevredenheid.

Hoe hebben wij de wensen van de klant hebben gerealiseerd?

Beheer
Dit faciliteren wij met behulp van ons eigen gebruiksvriendelijke content management systeem (CMS) Accessify WCMS. Het CMS is een Engelstalige beheeromgeving. Hierdoor kunnen alle medewerkers van Aliancys in alle landen met dit systeem werken. Om de medewerkers extra te ondersteunen in het werken met Accessify WCMS hebben wij een Engelstalige training verzorgd. Onder begeleiding van onze online specialisten hebben we gezamenlijk, in slechts 2 dagen, de website gevuld. 

Meertalige website
De website is bedoeld voor een zeer brede internationale doelgroep. Een meertalige website was dan ook een vereiste. De technologie die wij gebruiken is in staat om meertalige websites perfect te faciliteren. We zijn gestart met de talen Engels en Chinees. De klant wil de website op termijn uitbreiden naar andere talen. 

Gebruikerservaring
Om de gebruikerservaring in ieder land optimaal te faciliteren maken wij gebruik van een content delivery network. Alle content staat op een server bij Amazon webservices CloudFront. 

Hosting &infra
Beschikbaarheid, capaciteit en veiligheid van de website zijn geborgd door deze te hosten op een redundant ISO 27001-gecertificeerd hostingplatform. 

Online marketing
Om de merktransitie optimaal te faciliteren ondersteunt Sigma Solutions de klant met behulp van online marketingactiviteiten, zoals zoekmachineoptimalisatie (SEO), contentmarketing, e-mailmarketing en reporting.

Over de opdrachtgever

Weten wat wij voor jou kunnen betekenen?

Open Vrijblijvend Adviesgesprek?

Open Nieuwsbrief Inschrijving Footer