ERIKS Group

Storelocator brengt ERIKS dichter bij de klant

De ERIKS-groep is de afgelopen jaren flink gegroeid. Op dit moment beschikt zij over meer dan 450 dochterbedrijven in 21 landen. Doordat de overnames elkaar in zo'n rap tempo opvolgden, konden de medewerkers niet meer bijhouden waar al deze nieuwe dochterbedrijven gevestigd waren. Deze informatie was ook nergens inzichtelijk. Om elke klant naar de juiste vestiging te verwijzen werd er heel wat heen-en-weer-gemailt tussen de verschillende vestigingen. Dat moest efficiënter kunnen, vond ERIKS. Dus legde het bedrijf dit vraagstuk aan ons voor.

Storelocator 1.0

Om alle stakeholders op efficiënte wijze inzicht te geven in het vestigingsnetwerk, bouwden wij een storelocator. Een overzichtelijke en gebruiksvriendelijke tool die naadloos te integreren is in alle websites van ERIKS. De tool haalt zijn informatie uit één centrale database. De vestigingen hoeven de data dan ook niet apart vast te leggen. Per vestiging kan een aparte dataselectie weergegeven worden, zodat alleen voor hun doelgroep relevante informatie zichtbaar is.

De bezoeker of medewerker kan filteren op diverse categorieën - zoals land, provincie, stad, diensten en producten - om zo de dichtstbijzijnde vestiging of specialist te vinden. Voor de medewerkers is er ook de mogelijkheid om de locatiedata intern te ontsluiten door een export te maken van bijvoorbeeld contactgegevens, openingstijden en specialismen van alle vestigingen in een bepaald land.

Storelocator 2.0

 "Wij zeggen altijd: een website is geen drukwerk. Het is altijd mogelijk om aanpassingen te doen. Veranderen uw wensen of die van uw klanten? Dan spelen wij hier snel op in."

Dit gold ook voor de storelocator van ERIKS. De eerste versie ging live in 2008. Tijdens de jaren daarop merkte het bedrijf dat Europese klanten gerust een vestiging in de Verenigde Staten opbelden. Zonder zich te realiseren dat het aan de andere kant van de wereld middernacht was. Deze bevinding namen wij mee in de optimalisatie van de tool. We voegden de lokale tijd toe en optimaliseerden het design en de navigatiestructuur voor een nog betere klantervaring.

Vinden en gevonden worden

De storelocator brengt ERIKS dichter bij haar klanten en maakt ze zelf verantwoordelijk voor het vinden van de juiste vestiging. Naast dat de storelocator customer self service en efficiëntie realiseert, heeft het ook een ander groot voordeel: het zorgt namelijk voor een betere online vindbaarheid. Alle data wordt namelijk door zoekmachines geïndexeerd. Dit zorgt ervoor dat de verschillende ERIKS-vestigingen nu nóg beter vindbaar zijn op keyword-combinaties als 'specialisme + regio'.

Meer weten over B2B Online Leadgeneratie en de oplossingen die Sigma Solutions biedt om het proces van het aantrekken en kwalificeren van leads te verbeteren? Lees dan hier verder.

Over de opdrachtgever

ERIKS is een internationale industriële dienstverlener die een hoogwaardig en breed assortiment van werktuigbouwkundige componenten en daarop aansluitende technische en logistieke diensten aanbiedt. ERIKS levert aan ongeveer 200.000 industriële afnemers (business to business), heeft een assortiment van meer dan 680.000 artikelen en verzorgt per jaar meer dan vijf miljoen verzendingen. 

Weten wat wij voor jou kunnen betekenen?

Open Vrijblijvend Adviesgesprek?

Open Nieuwsbrief Inschrijving Footer