• B2B Website

B2B Website

Starten met een nieuwe B2B Website

Als eindverantwoordelijke voor marketing en/of sales met een groeiambitie, bent u altijd op zoek naar manieren om met potentiële nieuwe klanten in contact te komen. Een nieuwe B2B Website helpt u hierbij. Het grote voordeel van een B2B Website in combinatie met efficiënte een effectieve Online Leadgeneratie strategie is dat u op basis van het gedrag dat uw prospect vertoont precies op het juiste moment kunt inspelen op de behoefte die er op dat moment speelt bij uw (potentiële) klant, in iedere fase van de aankoopreis. Onderzoek door McKinsey & Company heeft aangetoond dat niet alleen het aantal B2B klanten dat digitaal onderzoek doet naar aan te kopen producten is gestegen met 50%, maar dat maar 15% van de mensen verwacht dat fysiek contact bij verkopen de norm blijft. Oftewel: Digitalisering wordt nog belangrijker. Pakt u dit op de juiste manier aan? Dan wordt uw B2B Website gegarandeerd uw beste verkoper!

In deze blog leest u een aantal tips over hoe u zelf aan de slag kunt gaan met uw B2B Website.

B2B Website op maat bouwen

Haalt u op dit moment te weinig rendement uit uw B2B Website? Dan is het wellicht tijd om een nieuwe B2B Website te laten maken. Wanneer op een B2B Website geen conversies worden gegenereerd, worden uw bedrijfsdoelstellingen niet behaald. Bij Sigma Solutions vinden we het daarom zeer belangrijk dat, wanneer wij een B2B Website bouwen, deze functioneel is. Uiteindelijk wilt u natuurlijk dat uw nieuwe B2B Website nieuwe klanten aantrekt. Vanzelfsprekend is het naast functionaliteit ook belangrijk dat uw B2B Website past bij de uitstraling en cultuur van uw bedrijf. Zie een B2B Website als een visitekaartje, een eerste indruk en een weerspiegeling van uw bedrijfsidentiteit. Zo hebben wij voor onze klant Sunbound in zes maanden tijd een volledig nieuwe B2B Leadgeneratie Website ontwikkeld die deidentiteit van Sunbound heeft versterkt en hierdoor nieuwe klanten heeft aangetrokken.

Van Papieren naar Digitale Catalogus

B2B bedrijven vragen zich steeds vaker of een papieren catalogus nog wel rendabel is. De Online Catalogus is bezig aan een gestage opmars. Vooral dankzij de opkomst van goede PIM systemen neemt de noodzaak om nog papieren catalogi te maken af. Een nieuwe Online Catalogus maken biedt vele voordelen ten opzichte van het behouden van een papieren catalogus. U kunt het assortiment op uw B2B Product Website namelijk (vrijwel) kosteloos aanpassen, wanneer u wilt. Denk aan: het veranderen van de productbeschrijving, het toevoegen van nieuwe, of het verbergen van uitverkochte, producten. 

Voor handelende en producerende bedrijven is het assortiment essentieel voor de verkoop: klanten zijn steeds meer zelf (online) op zoek naar de oplossing voor hun probleem, en die kunnen ze natuurlijk alleen vinden als u deze aanbiedt op uw website. De Online Catalogus van onze starterkit Artemis optimaliseert de vindbaarheid van uw gehele assortiment, dat u gemakkelijk online plaatst met import/export functionaliteit. Productinformatie beheert u gemakkelijk via de mogelijkheden voor Product Information Management, waarmee u bijvoorbeeld automatische datasheets kunt genereren. 

Voordelen B2B Leadgeneratie Website

Als een potentiële klant eenmaal af weet van het bestaan van uw bedrijf gaat deze proactief op zoek naar informatie. Een potentiële klant is niet snel geneigd om in te gaan op verkoopargumenten die hem worden opgedrongen. Waar hij wel behoefte aan heeft is nuttige informatie. Datasheets, business cases en veiligheidstips zijn daar voorbeelden van. Binnen uw bedrijf is door de jaren heen veel kennis binnengehaald en ontwikkeld. Deze informatie is vaak opgeslagen in de hoofden van ervaren medewerkers. Het is tijd om deze kennis te benutten en te borgen! Dat is waar contentmarketing om de hoek komt kijken. Contentmarketing is een zeer belangrijke tool voor zowel het aantrekken als behouden van klanten. Het is geen middel om enkel uw producten of diensten te promoten. Het is een manier om in contact te komen met uw doelgroep en hen aan uw bedrijf te binden. Dit doet u door hen te voorzien van relevante informatie en kennis. Onze klant Vereijken heeft door Sigma Solutions een professionele B2B Website laten maken die heeft geresulteerd in de generatie van meer leads en een versterking van het dealernetwerk.

In ruil voor kennis en informatie verstrekken potentiële klanten gegevens of informatie aan uw bedrijf. Focus op online leadgeneratie en daarmee samenhangend contentmarketing bieden u meer conversiemogelijkheden en dus meer kansen om met potentiële klanten in contact te komen. Voorbeelden van conversies zijn:

  • Het invullen van een formulier
  • Een vastgesteld aantal minuten aanwezig op de website 
  • Een vastgesteld aantal minuten aanwezig op een bepaalde pagina
  • Contact met u opnemen (mail, telefoon)
  • Een daadwerkelijke aankoop doen

Kortom: Hoe meer / beter de conversiemogelijkheden, hoe beter de resultaten van uw website. Lees in onze blog alles over de manier waarop u zelf met uw B2B website meer leads kunt genereren.

B2B Website laten maken

Met onze starterkit ‘Artemis’, bieden wij de perfecte Online Leadgeneratie oplossing voor (internationaal) handelende en producerende B2B-bedrijven, zoals de Maakindustrie en Groothandels. Voor deze bedrijven is Artemis dé starterkit voor een B2B Website die meetbaar en met positief rendement bijdraagt aan het behalen van de bedrijfsdoelstellingen en het genereren van meer online succes. Met de uitgebreide mogelijkheden om uw assortiment online te presenteren, zet u de deur open voor online leadgeneratie en groei van uw bedrijf. Lees in onze case alles over hoe wij voor onze klant BKRS Crane Systems een Maatwerk B2B Websitehebben gerealiseerd die meer leads genereert en ook succesvol is op het gebied van werving van personeel.

Sigma Solutions is uw B2B Website Bouwer

Artemis is de oplossing binnen Accessify SaaS die is gericht op (internationaal) handelende en producerende B2B-bedrijven, zoals de maakindustrie en groothandels. Voor deze bedrijven is Artemis de starterkit voor een website die meetbaar en met positief rendement bijdraagt aan het online succes. Met de uitgebreide mogelijkheden om uw assortiment online te presenteren, zet u de deur open voor online leadgeneratie en groei van uw bedrijf! 

Bent u benieuwd naar wat een nieuwe B2B Web Oplossing voor meerwaarde kan zijn voor uw B2B bedrijf of naar de mogelijkheden van onze starterkit Artemis? Neem dan geheel vrijblijvend contact met ons op.

De Monchy International

Van kennismaking naar online leadgeneratie

  • ​ Meertalige B2B website en B2B online marketing
  •  Meer leads en inzicht door B2B leadgeneratie
  •  Geïntegreerd met Microsoft Dynamics
  •  Een reis naar meer online interactie en automatisering
Case study afbeelding

Behoeften van stakeholders vervullen

Uw doelgroep bestaat niet alleen uit de klant. Diverse stakeholders zijn op uw website op zoek naar informatie. Een B2B website vervult de informatiebehoeften van alle verschillende doelgroepen en draagt bovendien bij aan het realiseren van commercieel succes.

Stakeholder afbeelding

Uw business optimaal vertegenwoordigen

Wij denken na over online stakeholdercommunicatie over de gehele breedte. U wilt uzelf presenteren als internationaal partner maar ook als kwalitatief merk, relevante werkgever, maatschappelijk verantwoorde organisatie en interessante investering. Wij maken van uw website het visitekaartje dat uw online business vertegenwoordigt.

Optimaal business

Projectvoorbeeld: Internationale B2B website voor de marktleider in kunstharsen

AOC is een internationaal opererend bedrijf gespecialiseerd in kunstharsen, gelcoats en andere materialen die worden gebruikt in de composietindustrie. Door de fusie van AOC en Aliancys was een verdere inzet van Online onvermijdelijk: een nieuwe internationale website! Hierbij staan het tonen van expertise, innovatie, leiderschap op internationaal niveau en de compleetheid van het assortiment in een meertalige omgeving centraal. Wij hebben ten tijde van de websiterealisatie geadviseerd om het assortiment volledig te ontsluiten, zodat klanten en prospects kunnen zien hoe uitgebreid het assortiment is. Hebben bezoekers behoefte aan advies, of kunnen ze een product niet vinden? Dan kunnen zij gemakkelijk via de call-to-action contact opnemen met een van de specialisten.

Project voorbeeld afbeelding

Feiten

7x

Een bezoeker bezoekt gemiddeld 7 keer een website voor een aankoop wordt afgerond.

50%+

Het aantal B2B klanten dat digitaal onderzoek doet naar aan te kopen producten is gestegen met 50%

15%

Slechts 15% van de mensen verwacht dat fysiek contact bij verkopen de norm blijft.

73%

73% van alle aankopen begint tegenwoordig met een zoekopdracht in Google, ook in B2B.

Is uw B2B website klaar voor succes?
Is uw B2B website klaar voor succes?
Is uw B2B website klaar voor succes? Download het E-book

De op groei gerichte B2B website

Conversie, Conversie, Conversie

Om zoveel mogelijk conversie te realiseren zetten we een scala aan bewezen middelen in, zoals Search Engine Optimization (SEO), Search Engine Advertising (SEA), het produceren van cases, blogs en nieuws (Content Marketing) voor het trekken van bezoekers. Bezoekers worden vervolgens geconverteerd middels meerdere aantrekkelijke Call-to-Actions (CTA), zoals afspraak maken, contact opnemen of via een website chat.

Duurzame inzet van middelen

Wij geloven in een duurzame aanpak, het realiseren van resultaten die bijdragen aan het behalen van de langetermijndoelstellingen. Met behulp van kwalitatief hoogwaardige content, die is gebaseerd op zoektermen waar door uw doelgroep op wordt gezocht, versterken we als digital marketing bureau de positie van uw website.

De waarde van marketing inzichtelijk maken en verhogen

Pas als u weet wat marketing onder de streep toevoegt aan uw bedrijf, is het mogelijk hier gericht in te investeren. Daarom vinden wij rapportage en analyse belangrijk. Met behulp van analysesoftware optimaliseren wij uw marketing, en nemen wij u mee in de groei die marketing kan betekenen voor uw bedrijf.

Teamlid afbeelding
Renzo KorverTeamlead Business Development

Vraag een adviesgesprek aan en krijg in 2 gesprekken antwoord op de volgende vragen:

  1. Welke kansen biedt een nieuwe website mijn bedrijf??

  2. Wie zijn onze (online) concurrenten en hoe gaan wij het van hen winnen?

  3. Welke conversiemechanismen en functionaliteiten zorgen ervoor dat onze B2B Website of Webshop bijdraagt aan mij als Industrieel Dienstverlener?

  4. Welke middelen moeten wij inzetten om van onze B2B Website of Webshop een succes te maken?

Kennismaking aanvragen
  • B2B WebsiteRecruitment

    Niet alleen jouw klant is op zoek naar je. Ook potentiële werknemers kunnen waardevolle leads zijn. Een sollicitant die via online marketing op jouw site komt, scheelt een fikse investering in een recruiter. 

  • B2B WebsiteLead Nurturing

    Zoals gezegd is het B2B aankoopproces een langer traject dan in de B2C geldt. Het is daarom belangrijk jouw lead te blijven prikkelen met de juiste informatie. Wanneer bied je welke informatie aan? 

  • B2B WebsiteVindbaar worden voor uw doelgroep

    81% van de aankoopprocessen start met een online zoekopdracht. Vindbaar zijn is dus een essentieel onderdeel van een succesvol Online Marketing traject, zodat men in aanraking kan komen met uw product of service. 

  • B2B WebsiteLead Magnets

    (Potentiële) Klanten zijn altijd bereid om hun contactgegevens te “ruilen” voor relevante kennis. Productie en publicatie van whitepapers, e-books, datasheets en handleidingen zijn daarom een essentieel onderdeel van een succesvolle InBound Marketing strategie. 

  • B2B WebsiteMeten = Weten

    Door gebruik te maken van Online Measurement Tools zoals Google Analytics en Google Search Console, zijn de resultaten altijd inzichtelijk. Van het aantal bezoekers tot gebruikte browsers, en van landingspagina's tot conversies.

Behaal online succes met uw website

Bent u enthousiast over Sigma Solutions?
Vraag dan via onderstaande button een Vrijblijvende kennismaking aan!

Open Nieuwsbrief Inschrijving Footer