• B2B Webshop koppeling met AFAS Profit

B2B Webshop koppeling met AFAS Profit

Het efficiënt(er) inrichten van de organisatie en processen heeft voor veel B2B-bedrijven prioriteit. Een manier waarop dit kan worden gedaan is door te integreren met het ERP-systeem. Hierbij wordt een koppeling gemaakt tussen het ERP en een digitaal platform zoals bijvoorbeeld de website, een klantportaal of een webshop. Het resultaat: tussen het ERP en het digitale platform wordt automatisch informatie uitgewisseld.
 
Een voorbeeld van een ERP waarmee kan worden geïntegreerd is AFAS Profit. Lees hier meer over de voordelen van een integratie met AFAS Profit.

Een koppeling met AFAS Profit

AFAS Profit stelt bedrijven in staat om administratieve bedrijfsprocessen te automatiseren. Dit varieert van de financiële tot de HR-administratie en processen. Of het nu gaat om beheer van (klant)relaties of het uitbetalen van de salarissen, AFAS maakt het mogelijk binnen één systeem. Dit maakt dan ook dat vele bedrijven AFAS Profit gebruiken als hun ERP-systeem.
 
Het is echter mogelijk om nóg meer uit AFAS Profit te halen. Dit kan door de eerder beschreven integratie te realiseren tussen AFAS Profit en uw website, portal of webshop. Hiermee koppelt u alle in AFAS Profit beschikbare data aan bijvoorbeeld uw website. Het grote voordeel? Overal up-to-date en real-time data van uw klanten en een flinke automatiseringsslag. Uw medewerkers hoeven vanaf dat moment data namelijk nog maar op één plaats toe te voegen of te controleren. Dit voorkomt terugkerende taken, zorgt zodoende voor efficiëntie en voorkomt frustratie. 

Koppel een portal met AFAS Profit

Een portal (oftewel klantportaal) biedt klanten een grote mate van ‘customer self service’. Klanten wordt middels een portal immers onder andere de mogelijkheid geboden om persoonlijke gegevens te wijzigen, de status van bestellingen in te zien en herhaalbestellingen te plaatsen. Hiermee draagt een portal al in grote mate bij aan het automatiseren en efficiënter maken van bedrijfsprocessen. Daarnaast biedt een portal inzicht. Het gaat dan om inzicht in het gedrag en de interesses van een specifieke klant. 
 
De finale efficiëntie stap die organisaties die reeds gebruikmaken van een portal nog kunnen zetten, is de stap naar integratie tussen het ERP en portal. Met een integratie tussen (bijvoorbeeld) AFAS Profit en een portal wordt (tweezijdig) informatie uitgewisseld. Eens per periode vindt er een synchronisatie plaats tussen beide systemen. Hierdoor zien klanten altijd de meest recente informatie over hun leveringen of bestellingen. De winst zit hem hier in het ontlasten van de binnendienst. De binnendienst hoeft zich niet langer bezig te houden met het updaten van informatie en het beantwoorden van klantvragen over statussen van leveringen. Dit betekent dat er capaciteit kan worden ingezet op taken die meer waarde toevoegen voor klanten!

Koppel een webshop met AFAS Profit

Wat geldt voor een portal geldt ook voor een webshop. Er kan maximaal rendement uit een webshop gehaald worden door deze te integreren met een ERP zoals AFAS Profit. Dit heeft met name te maken met het feit dat technische B2B bedrijven vaak een zeer uitgebreid assortiment hebben. Dit assortiment, inclusief prijs- en productinformatie, wordt door B2B bedrijven vaak bijgehouden in AFAS Profit. Het up-to-date houden van al deze informatie is zeer arbeidsintensief. Zonder koppeling tussen webshop en AFAS Profit moet dit op zichzelf al arbeidsintensieve proces twee keer worden uitgevoerd. Dit is niet alleen inefficiënt maar ook foutgevoelig. 
 
Met een koppeling tussen AFAS Profit en een webshop wordt de uitwisseling van data geautomatiseerd. Dit levert een enorme bijdrage aan de effectiviteit van een organisatie. Data hoeft hierdoor immers nog maar op één plaats te worden bijgehouden. Er zijn echter nog een aantal voordelen:
  • Productinformatie zoals prijs en levertijd zijn in uw webshop altijd up-to-date;
  • Bestellingen binnen de webshop worden automatisch in AFAS Profit aangeboden ter verdere verwerking.
  • Voorraden kunnen real-time in de webshop worden getoond. Dit voorkomt verkeerde klantverwachtingen. 

Geautomatiseerd inzicht creëren in klantgedrag

Of u nu gebruik maakt van enkel een website, webshop of portal, iedere oplossing brengt uniek klantgedrag met zich mee waar u inzicht mee kunt opdoen in wat uw (potentiële) klanten bezighoudt en waar er voor u kansen liggen. Unieke functionaliteit aan de AFAS Profit integratie van Sigma Solutions is het, op basis van dit klantgedrag, geautomatiseerd aanmaken van activiteiten en verkoopkansen binnen AFAS Profit. Dit stelt u in staat om écht inzicht te creëren waarmee uw Sales afdeling beter en eenvoudiger succes kan realiseren: Sales Enablement. Sales Enablement maakt onder andere het volgende mogelijk:

  • Geautomatiseerd activiteit van herkende (potentiële) klanten toevoegen in AFAS Profit, zodat uw sales- en account managers weten waar mogelijke interesse ligt. Hierbij heeft u de mogelijkheid om zelf condities op te geven, zoals "3 pagina's bezocht", "langer dan 1 minuut op de website" of "Bedrijf uit de Metaalindustrie". Zo kunt u ervoor zorgen dat u tijdens de gehele levenscyclus van uw (potentiële) alle online activiteit registreert in uw AFAS Profit omgeving.
  • Activiteiten en conversies zelf kwaliificeren op basis van activiteit, waarna deze geautomatiseerd worden aangemaakt als verkoopkans of taak, van terugbellen tot offerte sturen".
  • Verkoopkansen en taken koppelen aan de account manager van uw klant zodat deze direct zichtbaar worden in hun takenlijst. Uiteraard wordt er gezorgd dat de opvolgdatum klopt zodat taken niet worden vergeten en het ijzer gesmeed kan worden als het heet is.

AFAS Profit integraties door Sigma Solutions

Meer weten over integraties tussen AFAS Profit en uw website, portal of webshop? Sigma Solutions denkt graag met u mee. Door onze ervaring met integraties voor de handelende en producerende B2B, adviseren wij u graag over de inrichting van een koppeling. Dit zodat de koppeling bijdraagt aan een maximale efficiëntieslag voor uw organisatie. Neem gerust vrijblijvend contact met ons op. 
 
 

Behoeften van stakeholders vervullen

Uw doelgroep bestaat niet alleen uit de klant. Diverse stakeholders zijn op zoek naar informatie. B2B marketing zorgt ervoor dat u commercieel succes kunt behalen voor uw bedrijf en zo uw stakeholders tevreden kan houden.

Stakeholder afbeelding

Uw business optimaal vertegenwoordigen

Wij denken na over online stakeholdercommunicatie over de gehele breedte. U wilt uzelf presenteren als internationaal partner maar ook als kwalitatief merk, relevante werkgever, maatschappelijk verantwoorde organisatie en interessante investering. Wij maken van uw website het visitekaartje dat uw online business vertegenwoordigt.

Optimaal business
De waarde van B2B Customer Self Service in het digitale tijdperk
De waarde van B2B Customer Self Service in het digitale tijdperk
De waarde van B2B Customer Self Service in het digitale tijdperk Download het E-book

Wat maakt Sigma Solutions uniek?

Gestandaardiseerde oplossing

Sigma Solutions biedt starterkits aan voor uw AFAS Profit webshop of portal. Zo kunt u zo snel mogelijk starten!

Meedenkende partner

Sigma Solutions denkt met u mee over hoe uw geïntegreerde B2B webshop of portal nog beter kan aansluiten bij de wensen van uw klant.

Makkelijk uit te breiden

Binnen één geïntegreerd platform kunt u de koppeling met AFAS Profit snel en gemakkelijk uitbreiden, bijvoorbeeld voor CRM, productbeheer, Supply Chain, of HR.

Teamlid afbeelding
Armand de WaardStrategie Directeur

Online Succes met Sigma Solutions

Vraag een adviesgesprek aan en krijg in 2 gesprekken antwoord op de volgende vragen:

  1. Welke kansen biedt een koppeling met AFAS Profit mijn bedrijf?

  2. Welke voordelen behaal ik door een AFAS Profit Webshop of Portal te lanceren?

  3. Hoe koppel ik mijn bestaande AFAS Profit omgeving aan een webshop of portal?

  4. Welke middelen moeten wij inzetten om van onze B2B Website of Webshop een succes te maken?

Vrijblijvende kennismaking aanvragen
  • B2B Webshop koppeling met AFAS ProfitWerkend op alle devices en overal in de wereld

    Uw (potentiële) klanten bezoeken uw website op het moment dat het hen uitkomt, met het apparaat wat ze op dat moment bij zich hebben en vanaf elke willekeurige locatie op de wereld. Uw online platform is geoptimaliseerd voor werking op alle veelgebruikte apparaten en altijd en laadt overal snel.

  • B2B Webshop koppeling met AFAS ProfitKlaar voor Internationale Expansie

    Onze websites zijn standaard ingericht op internationale expansie, zodat u overal ter wereld beter gevonden kunt worden. Hierdoor werken wij actief mee aan de internationale schaalbaarheid van uw bedrijf.

Behaal online succes door middel van B2B marketing

Bent u enthousiast over Sigma Solutions?
Vraag dan via onderstaande button een Vrijblijvende kennismaking aan!

Open Nieuwsbrief Inschrijving Footer