Search Engine Positioning is het proces van het optimaliseren van pagina's om hogere resultaten te kunnen behalen in zoekmachines.

Afkortingen B2B Conversie Optimalisatie

CRO

Conversion Rate Optimization is het optimaliseren van de kans, de hoeveelheid en de frequentie dat een individuele gebruiker van je website converteert.

A/B test

A/B testen :twee verschillende versies van iets vergelijken (A en B) om te kijken wat beter werkt.

CTA

Call To Action is een verleidende instructie die wordt gebruikt op website, als vorm van content. Zonder een call to action zal de klant niet weten hoe jij wilt dat zij de volgende stap zetten.

CMS

Content Management System . Met het CMS wordt het content management systeem bedoeld; een softwaretoepassing die het mogelijk maakt om documenten en gegevens op het internet te publiceren. Vaak is het CMS gelinked aan de website, hier vul je de content in die op de website wordt getoond.

CTR

Click Through Rate is de verhouding tussen het aantal vertoningen en het aantal clicks van een pagina op de zoekmachineresultatenpagina.

CR

Conversion Rate ofwel conversieratio: het conversiepercentage is het aantal succesvolle conversies van bezoeker tot betalende klant.

UI

User Interface refereert naar alles waarmee een online gebruiker mee te maken krijgt. Voorbeelden hiervan zijn het design van de website en de navigatie van de website.

UX

User Experience ,ofwel klantervaring, wordt in de context van online marketing omschreven als de complete interactie van een gebruiker met jouw website: van het begin tot het moment dat de gebruiker de website weer verlaat.

SEO

Search Engine Optimization . Met SEO worden alle activiteiten benoemd waarmee jouw website beter online gevonden wordt in zoekmachines. Alle activiteiten zijn erop gericht om jouw website zo hoog mogelijk te laten scoren in de zoekresultaten pagina.

SEA

Search Engine Advertising . Hiermee worden alle betaalde zoekresultaten bedoeld die bovenaan de pagina's in zoekmachines worden weergegeven. In tegenstelling tot SEO, organische online vindbaarheid, zijn hier kosten aan verbonden.

PLP

Product Listing Page is een pagina die een lijst van producten weergeeft gebaseerd op een categorie of zoekterm. Deze pagina is een essentieel onderdeel van de bezoekerservaring, omdat deze pagina's een link hebben met product detail pagina's, en

CRM

Customer Relationship Management staat voor customer relationship management, ofwel de manier waarop een organisatie de relatie en interactie met een (potentiele) klant beheert.

SQL

Sales Qualified Lead is een gekwalificeerde lead waarvan jij denkt dat deze lead klaar is om door sales te worden benaderd.

MQL

Marketing Qualified Lead is een lead die meer waarschijnlijk is om klant te worden dan andere leads, bijvoorbeeld omdat deze lead een document heeft gedownload van jouw website.

CPC

Cost Per Click is een afrekenmodel voor online advertenties. Elke keer als er op de advertentie wordt geklikt, zal de adverteerder een bedrag moeten betalen.

LP

Landing Page of Landingspagina. Dit is vaak is vaak de eerste pagina waar een bezoeker op terecht komt. De landingspagina is daarmee een belangrijk onderdeel van de contentstrategie.

CRM

Customer Relationship Management staat voor customer relationship management, ofwel de manier waarop een organisatie de relatie en interactie met een (potentiele) klant beheert.

MVT

Multivariatie testing is een vorm van testen die lijkt op A/B testen, met een aantal kleine verschillen. Het grootste verschil met A/B testen is dat er bij multivariatie testen telkens kleine details worden aangepast, zodat er heel specifiek kan worden getest.

BL

Backlink is een link van een andere pagina die naar jouw pagina doorverwijst. Zoekmachines zien backlinks als een soort stem of review voor jouw pagina. Pagina's met veel backlinks scoren vaak hoog.

GA

Google Analytics is een tool van Google die jou helpt met het meten van jouw marketinginspanningen op vele verschillende vlakken.

GSC

Google Search Console is een verzameling van tools van Google die jou helpt om jouw website's zoekverkeer en prestaties te meten.

H1

H1 is de eerste kop van een pagina, waarvan er maar 1 per pagina gebruikt mag worden.

H2

H2 staat onder de H1, en wordt gebruik om tussenkoppen van de paragrafen en subparagrafen aan te geven.

ROI

Return On Investment , ofwel: opbrengst naar investering. Gemakkelijk te berekenen door de kosten van de opbengsten af te trekken.

PV

Page Views geven het aantal keren dat een pagina bekeken is weer.

USP

Unique Selling Point is een unieke reden om een product te kopen of een dienst af te nemen.

404

404 is een 'pagina niet gevonden' error.

KPI

Key Performance Indicator of kritische prestatie indicatoren. Met de kritische prestatie indicatoren kun je de prestaties van je organisatie, teams en de afzonderlijke medewerkers meten. Ze maken de voortgang meetbaar en concreet.

BANT

BANT is de afkorting voor Budget, Authority, Need & Timeframe, ontwikkeld door IBM om kansen bij potentiële klanten te identificeren.

Open Nieuwsbrief Inschrijving Footer