Afkortingen B2B SEO

B2B

Business-to-business is het proces waarbij bedrijven hun producten of diensten voornamelijk verkopen en/of aanbieden aan andere bedrijven. Vaak worden deze producten of diensten weer doorverkocht.

B2C

Business-to-consumer is het proces waarbij bedrijven hun producten of diensten voornamelijk verkopen en/of aanbieden aan particulieren, ook wel de detailhandel genoemd.

CMS

CMS . Met het CMS wordt het content management systeem bedoeld; een softwaretoepassing die het mogelijk maakt om documenten en gegevens op het internet te publiceren

CX

Customer Experience , ofwel klantervaring. CX beschrijft de klantreis van begin tot eind.

SaaS

Software as a Service kan worden omschreven als de software die je wilt gebruiken, die wordt geleverd en beheerd door een provider. Hierdoor heb jij toegang tot die software via een browser of mobiel apparaat.

SEM

Search Engine Marketing is een manier voor bedrijven om te kunnen betalen voor waardevolle advertentieruimte. De meest populaire vorm hiervan is Google AdWords.

SEO

Search Engine Optimization . Met SEO worden alle activiteiten benoemd waarmee jouw website beter online gevonden wordt in zoekmachines. Alle activiteiten zijn erop gericht om jouw website zo hoog mogelijk te laten scoren in de zoekresultaten pagina.

SEA

Search Engine Advertising . Hiermee worden alle betaalde zoekresultaten bedoeld die bovenaan de pagina's in zoekmachines worden weergegeven. In tegenstelling tot SEO, organische online vindbaarheid, zijn hier kosten aan verbonden.

SERP

Search Engine Results Page , ofwel: de zoekresultatenpagina. Je wilt er voor zorgen dat alle producten en diensten die jij aanbiedt zo goed mogelijk aansluiten op de zoektermen van de klant, zodat je goed gevonden kan worden in zoekmachines.

SMM

Social Media Marketing is het gebruik maken van social media platformen om te verbinden met jouw doelgroep om jouw merk te bouwen, verkopen te stimuleren en om meer verkeer naar de website te halen.

UI

User Interface refereert naar alles waarmee een online gebruiker mee te maken krijgt. Voorbeelden hiervan zijn het design van de website en de navigatie van de website.

UX

User Experience , ofwel klantervaring, wordt in de context van online marketing omschreven als de complete interactie van een gebruiker met jouw website: van het begin tot het moment dat de gebruiker de website weer verlaat.

MQL

Marketing Qualified Lead is een lead die meer waarschijnlijk is om klant te worden dan andere leads, bijvoorbeeld omdat deze lead een document heeft gedownload van jouw website.

SQL

Sales Qualified Lead is een gekwalificeerde lead waarvan jij denkt dat deze lead klaar is om door sales te worden benaderd.

CPA

Cost Per Action is een tarief bij online adverteren dat meot worden betaald, elke keer als de gebruiker een gerichte actie uitvoert naar aanleiding van een advertentie.

CPC

Cost Per Click is een afrekenmodel voor online advertenties. Elke keer als er op de advertentie wordt geklikt, zal de adverteerder een bedrag moeten betalen.

CR

Conversion Rate , het conversiepercentage is het aantal succesvolle conversies van bezoeker tot betalende klant.

CRM

Customer Relationship Management staat voor customer relationship management, ofwel de manier waarop een organisatie de relatie en interactie met een (potentiele) klant beheert.

CTA

Call To Action is een verleidende instructie die wordt gebruikt op website, als vorm van content. Zonder een call to action zal de klant niet weten hoe jij wilt dat zij de volgende stap zetten.

BL

Backlink is een link van een andere pagina die naar jouw pagina doorverwijst. Zoekmachines zien backlinks als een soort stem of review voor jouw pagina. Pagina's met veel backlinks scoren vaak hoog.

GA

Google Analytics is een tool van Google die jou helpt met het meten van jouw marketinginspanningen op vele verschillende vlakken.

GSC

Google Search Console is een verzameling van tools van Google die jou helpt om jouw website's zoekverkeer en prestaties te meten.

H1

H1 is de eerste kop van een pagina, waarvan er maar 1 per pagina gebruikt mag worden.

H2

H2 staat onder de H1, en wordt gebruik om tussenkoppen van de paragrafen en subparagrafen aan te geven.

ROI

Return On Investment , ofwel: opbrengst naar investering. Gemakkelijk te berekenen door de kosten van de opbengsten af te trekken.

PV

Page Views geven het aantal keren dat een pagina bekeken is weer.

SEP

Search Engine Positioning is het proces van het optimaliseren van pagina's om hogere resultaten te kunnen behalen in zoekmachines.

USP

Unique Selling Point is een unieke reden om een product te kopen of een dienst af te nemen.

404

404 is een 'pagina niet gevonden' error.

KPI

Key Performance Indicator of kritische prestatie indicatoren. Met de kritische prestatie indicatoren kun je de prestaties van je organisatie, teams en de afzonderlijke medewerkers meten. Ze maken de voortgang meetbaar en concreet.

Open Nieuwsbrief Inschrijving Footer