Met lead management beheer je als het ware je leads. Zo kunnen leads op het juiste moment overgedragen worden aan de verkoopafdeling, niet te vroeg en niet te laat.

Business-to-business (B2B)

Business-to-business (of B2B) is het proces waarbij bedrijven hun producten of diensten verkopen en/of aanbieden aan andere bedrijven. Vaak worden deze producten of diensten weer doorverkocht.

Business-to-consumer (B2C)

Business-to-consumer (of B2C) is het proces waarbij bedrijven hun producten of diensten voornamelijk verkopen en/of aanbieden aan particulieren, ook wel de detailhandel genoemd.

On page optimalisatie

On page optimalisatie beschrijft alle optimalisatie in de zichtbare content van een webpagina. In essentie: alles wat de gebruiker ziet en ervaart.

Off page optimalisatie

In tegenstelling tot on page optimalisatie, wordt offpage optimalisatie beschreven als alle optimalisatie buiten de eigen website om. Denk hierbij aan linkbuilding en gebruik van social media.

Funnel

Een funnel is een denkbeeldige trechter op een website of webshop. De potentiële bezoekers doorlopen een proces binnen de funnel wat uiteindelijk tot een conversie leidt.

Return on investment (ROI)

Simpel gezegd: opbrengst naar investering. Gemakkelijk te berekenen door de kosten van de opbengsten af te trekken.

Leadgeneratie

Het proces waarbij de interesse bij consumenten wordt opgewekt voor een dienst of product dat jij aanbiedt. Het doel van leadgeneratie is om leads te creëren die tot actie overgaan.

Lead

Een lead is simpelweg gezegd een persoon die mogelijk interesse heeft in jouw producten of diensten. Leads worden vaak gegenereerd d.m.v. leadgeneratie campagnes, waarbij een samenwerking tussen marketing en de sales-afdeling cruciaal is.

Lead kwalificatie

Lead kwalificatie is het proces waarbij marketing besluit welke lead gekwalificeerd genoeg is om over te dragen aan sales.

Lead scoring

Met lead scoring kan je waardes toekennen aan leads, om inzicht de bieden in welke fase van het aankoopproces de lead zich bevindt.

Lead grading

Lead grading maakt inzichtelijk hoe goed de lead bij het ideale klantprofiel van het bedrijf past, gebaseerd op het buyer persona model.

Buyer persona

De buyer persona is een uitgebreide beschrijving van je belangrijkste klant of klantgroep. De buyer persona representeert ook een echt persoon.

Sales qualified lead

Een Sales Qualified Lead is een gekwalificeerde lead waarvan jij denkt dat deze lead klaar is om door sales te worden benaderd.

Marketing qualified lead

Een Marketing Qualified Lead is een lead die meer waarschijnlijk is om klant te worden dan andere leads, bijvoorbeeld omdat deze lead een document heeft gedownload van jouw website.

Softe conversie

Een softe conversie is een type conversie dat niet direct leidt tot een aankoop, of extra omzet. Denk hierbij aan bijvoorbeeld een nieuwsbriefinschrijving.

Prospect

Een prospect is een persoon of bedrijf die mogelijk interesse heef in je product of dienstverlening en nog niet per se bekend is met jouw bedrijf / merk.

Klant

Een klant is een lead die gebruik is gaan maken van uw producten of diensten.

A/B test

Twee (of meer) verschillende versies van iets vergelijken (A en B) om te kijken wat beter werkt.

Harde conversie

Een harde conversie is een type conversie dat direct leidt tot extra omzet, dus er wordt een aankoop gedaan.

Open Nieuwsbrief Inschrijving Footer