Een cookie is een tekst die opgeslagen wordt op het systeem van de gebruiker tijdens het bezoek aan een website. Met het gebruikt van cookies kan een website lokaal informatie opslaan die bij een volgend bezoek weer opgehaald kan worden. 

Big data

Big data staat voor alle informatie die een bedrijf dagelijks gebruikt om alle mogelijke handelingen en processen uit te voeren.

Buyer persona

De buyer persona is een uitgebreide beschrijving van je belangrijkste klant of klantgroep. De buyer persona representeert ook een echt persoon.

Customer Journey

De customer journey (of klantreis) is in essentie de virtuele reis die een klant aflegt tot en met het afnemen van een product of dienst. Dit kan ook zijn het invullen van een contactformulier of het downloaden van een whitepaper.

Inbound marketing

Inbound marketing is een marketingstrategie die erop is gericht om waardevolle informatie te verschaffen en op deze manier een klant naar een onderneming te laten toekomen.

Outbound marketing

Bij outbound marketing koop je in principe de aandacht van de consument door je boodschap te pushen via betaalde mediakanalen zoals TV, radio reclame en krantenadvertenties.

Footer

De footer is vaak het onderste gedeelte van een webpagina. Samen met de header bepaalt de footer de look en feel van een pagina.

Header

Een header is vaak de koptekst van de pagina, soms met afbeelding. Samen met de footer bepaalt de header de look en feel van een pagina.

Navigatie

Een duidelijk website navigatie maakt het eenvoudig om verschillende pagina's te bezoeken, en het houdt de website overzichtelijk voor de klant.

Blog

Online logboek, ingekort tot blog, waarop de tekst al dan niet wordt aangevuld met foto’s, videofilmpjes, muziek of een combinatie hiervan.

Showcase

Een showcase is vaak een klantcase van een project dat jij met die klant hebt gedaan. Dit wekt vertrouwen op omdat de klant precies kan lezen wat er is gedaan en hoe de klant dat heeft ervaren.

Doelgroep

Een doelgroep kan worden omschreven als een afgebakende groep mensen of organisatie waar een product, boodschap, campagne of een bedrijf zich op richt. Deze groep mensen kan op vele verschillende manieren worden gesegmenteerd.

Responsive

Responsive Webdesign houdt in dat een website zich aanpast aan het grote en het type scherm waarop het vertoond wordt.

404-pagina

Een 404-pagina is een pagina die niet (meer) bestaat. Deze kan je inrichten op een manier die bij jouw organisatie past, om bezoekers door te verwijzen naar relevante webpagina's op jouw website.

Banner

Een banner is een advertentie op het internet. Op jouw eigen website kan je verschillende banners plaatsen, om bezoekers een actie te laten doen.

Call to action

De call to action is de oproep aan een websitebezoeker of lezer van een commerciële boodschap om tot actie over te gaan.

Chatbot

Een chatbot is een geautomatiseerde gesprekspartner. Deze kan worden gebruikt om informatie te geven aan bezoekers, of om vragen te beantwoorden.

Content

Content omvat alle teksten en afbeeldingen die, in de context van een website, op de website worden geplaatst.

Imago

Het imago is de beeldvorming die kleeft aan een product, persoon of organisatie.

Webdesign

Het vormgeven en ontwikkelen van websites. Dit wordt gedaan door een webdesigner.

test

Open Nieuwsbrief Inschrijving Footer