Return on Investment (ROI) Berekenen

Bij het bepalen van Online Succes is de Return on Investment (ROI) de belangrijkste KPI. Met deze tool bereken je eenvoudig de ROI van je investering in online.

Hulp bij bepalen opbrengsten

Ga bij het bepalen van de ROI altijd uit van een bepaalde periode. Denk bij het bepalen van de opbrengsten aan het volgende:

  • Verkopen: hoeveel omzet is via het online kanaal gerealiseerd? En hoeveel brutomarge is daarmee gemaakt.
  • Leads: hoeveel relevante verkoopaanvragen heeft het online kanaal opgebracht? En wat is de brutomarge die daarmee is gerealiseerd?
  • Kostenbesparingen: hoeveel kostenbesparingen zijn met behulp van het online kanaal gerealiseerd?

Hulp bij bepalen kosten

Bepaal de kosten voor de periode waarvoor je ook de opbrengsten hebt bepaald. Denk bij het bepalen van de kosten aan het volgende:

  • Kosten Leveranciers: wat is totaal door leveranciers die betrokken zijn bij het online kanaal gefactureerd? Denk hierbij aan kosten voor SEO, Hosting, Servicedesk, AdWords Management, Development, etc.
  • Advertentiekosten: de advertentiekosten, zoals die van Google AdWords en online bannering.
  • Interne Kosten: hoeveel tijd is door jou en je collega's aan het realiseren van online succes besteed? Ook dit zijn kosten!

De Tool

(Opbrengsten -/- Kosten)= Return On Investment
Kosten
Vul hieronder opbrengsten en kosten in om de Return on Investment te berekenen
Return on Investment
  
 
Return on Investment in Procenten
  
 

Over de ROI

  • Hoger dan 0: is de Return on Investment hoger dan 0? Gefeliciteerd! Het online kanaal draagt positief bij aan de groei van jouw bedrijf.
  • Lager dan of gelijk aan 0: is de Return on Investment lager dan of gelijk aan 0? Jammer! Het online kanaal kost momenteel meer dan dat het oplevert. Gelukkig zijn er partijen zoals Sigma Solutions die ervoor kunnen zorgen dat het internetkanaal binnen afzienbare tijd met positief aan de groei van ook jouw bedrijf bijdraagt.

Open Nieuwsbrief Inschrijving Footer