We spreken eigenlijk van een vijftal leads: Nieuwe leads, werkende leads, kosterende leads, ongekwalificeerde leads en gekwalificeerde leads. Een nieuwe lead bevind zich in de beginfase, bijvoorbeeld iemand die alleen zijn e-mailadres heeft achter gelaten. Een werkende lead is een lead die in contact is met jouw bedrijf of organisatie, bijvoorbeeld door zich in hebben geschreven voor een nieuwsbrief. Een koesterende lead is een lead die op dit moment nergens geïnteresseerd in is, maar in de toekomst wellicht wel. Deze lead moet je dus 'bijhouden'. Ten slotte kan je ongekwalificeerde leads beschrijven als leads die totaal niet geïnteresseerd zijn in jouw producten of diensten, en kan je gekwalificeerde leads beschrijven als de perfecte lead: deze lead wilt vaak een aankoop maken.
Veelgestelde vragen B2B Leadgeneratie
- Wat is B2B Leadgeneratie?
- Wat zijn de beste ideeën voor leadgeneratie?
- Hoe kan ik leads genereren voor mijn bedrijf?
- Hoe kan ik leads uit Google Analytics halen?
- Zijn leads nodig voor mijn bedrijf?
- Welke tools kan ik gebruiken om leadgeneratie te optimaliseren?
- Wat is een effectieve leadgeneratie strategie in de B2B?
- Kan ik leads genereren met social media?
- Wat heeft de customer journey te maken met leadgeneratie?