• Digitaliseren van klantgerichte bedrijfsprocessen
  • Digitaliseren van klantgerichte bedrijfsprocessen

Digitaliseren van klantgerichte bedrijfsprocessen

Wanneer uw klantgerichte bedrijfsprocessen zijn gestandaardiseerd is de volgende stap het digitaliseren van deze klantgerichte bedrijfsprocessen. Het digitaliseren van klantgerichte bedrijfsprocessen is tegenwoordig een vereiste voor B2B (business-to-business) bedrijven om concurrerend te blijven in de snel veranderende zakelijke wereld.  

Loopt u tegen het probleem aan dat medewerkers veel tijd kwijt zijn aan klantbeheer en klanten ontevreden zijn over het feit dat ze moeilijk documentatie, facturen en lopende orders kunnen inzien? Print u facturen nog steeds uit, omdat ze later niet meer vindbaar zijn in uw mailbox? Dan is het digitaliseren van deze klantgerichte bedrijfsprocessen de oplossing. Het digitaliseren van klantgerichte bedrijfsprocessen zorgt er tevens voor dat veel handmatige processen geautomatiseerd worden. 

Digitaliseren van klantgerichte bedrijfsprocessen middels B2B Portal en Webshop  

Het gebruik van een geavanceerd online platform maakt veel fysieke vergaderingen en het uitwisselen van informatie via e-mail, webchat of telefoon overbodig, wat tijd- en dus kostenbesparend is. Mede door onze geavanceerde en moderne technologieën kunnen wij gemakkelijk met veel verschillende softwaresystemen integreren en synchroniseren. Denk hierbij aan bijvoorbeeld voorraadbeheersoftware en boekhoudsoftware. U hoeft dus niet meer alle klantinformatie en voorraadbeheer handmatig in te voeren op verschillende platforms, klanten kunnen zelf hun gegevens inzien en wijzigen, facturen en orderproces inzien zonder dat uw medewerkers daar (te) veel tijd aan hoeven te besteden.    

Doordat Sigma Solutions veel ervaring heeft met het bouwen en exploiteren van bijvoorbeeld B2B Portals en Webshops van de hoogste kwaliteit zijn wij instaat een snelle implementatie voor uw bedrijf te leveren. Na de integratie beschikt uw online portal of webshop over actuele informatie wat fijn is voor uw bedrijf, maar ook zeker voor uw klanten. Door gebruik te maken van een online platform van Sigma Solutions bespaart u dus veel tijd en geld.    

Hogere klanttevredenheid door digitalisering klantgerichte bedrijfsprocessen  

Een online platform, bijvoorbeeld een B2B portal biedt bedrijven de mogelijkheid om waar ook ter wereld en op elk gewenst moment toegang te hebben tot relevante gegevens en documenten. Uw klanten kunnen dus 24/7 inzicht krijgen in de benodigde informatie zonder dat u daar zelf omkijken naar heeft. Een B2B portal is dus een belangrijke stap in het opzetten van E-commerce en Customer Self Service. Klanten willen in de huidige tijd namelijk op elk moment en op elke plek hun klantinformatie inzichtelijk hebben. Om dat te kunnen bieden, is dat zonder het gebruik maken van een online platform een activiteit die erg veel tijd kost en bijna onmogelijk.   

Bovendien biedt een online platform de mogelijkheid om de samenwerking tussen uw bedrijf en uw klanten te verbeteren. Samenwerken aan projecten en gegevens uitwisselen gaat veel beter, zonder dat er vertragingen optreden door tijdverschillen of fysieke afstand. Dit verhoogt niet alleen de productiviteit, maar ook de tevredenheid van uw klanten en zakenpartners.   

De nauwkeurigheid van uw klantgerichte bedrijfsprocessen verbeteren  

Met een online platform kunt u ook de nauwkeurigheid van processen verbeteren. Bijvoorbeeld, door het automatiseren van inkoopprocessen, kunt u ervoor zorgen dat bestellingen op tijd worden verwerkt en geleverd, wat leidt tot een betere klanttevredenheid. U kunt ook real-time inzicht krijgen in de voorraadniveaus en de leveringsketen beter beheren, wat bijdraagt aan een efficiëntere bedrijfsvoering.   

De implementatie van een gepersonaliseerd online platform is dus een must voor bedrijven die hun processen willen digitaliseren en automatiseren. Het biedt niet alleen tijd- en kostenbesparingen, maar verbetert ook de nauwkeurigheid en samenwerking tussen bedrijven. Bedrijven die overstappen op het gebruik van een online platform zullen een concurrentievoordeel verkrijgen en beter in staat zijn om te concurreren in de snel veranderende zakelijke wereld.  

Wanneer uw klantgerichte bedrijfsprocessen zijn gestandaardiseerd en gedigitaliseerd is de volgende stap in het proces automatiseren. Lees hier hoe dat te werk gaat en hoe we samen op strategisch niveau die stap zetten.   

Sigma Solutions digitaliseert uw primaire klantgerichte bedrijfsprocessen  

Het team van Sigma Solutions heeft jarenlange ervaring op het gebied van B2B Portals, Webshops en E-commerce en deelt deze kennis graag met u in een vrijblijvend adviesgesprek. Dit om bestendige groei te realiseren voor uw bedrijf waardoor u uw bedrijfsdoelstellingen kunt behalen en verbreden. Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.  

AHydraulics

Van kennismaking naar B2B E-Commerce

  •  B2B Webshop en B2B Portal
  •  Focus op assortimentsuitbreiding
  •  Strategie voor internationale groei
  •  Standaardiseren en automatiseren om voor groei onafhankelijker te zijn van personele groei
Case study afbeelding

Feiten over Customer Self Service

7x

Een bezoeker bezoekt gemiddeld 7 keer een website voor een aankoop wordt afgerond.

+50%

Het aantal B2B klanten dat digitaal onderzoek doet naar aan te kopen producten is gestegen met 50%.

24/7

Online bereikbaar zonder uitbreiding van uw werknemers.

81%

Van de (potentiële) klanten willen zaken eerst zelf regelen voorat zij contact opnemen met een vertegenwoordiger van een bedrijf.

Wat maakt Sigma Solutions uniek?

Procesautomatisering

Simpele (administratieve) processen worden geautomatiseerd door de backoffice te digitaliseren. Klanten kunnen zelf hun zaken regelen, waardoor er tijdsbesparing ontstaat bij uw medewerkers. Bovendien worden er minder fouten gemaakt, omdat gegevens niet meer handmatig overgenomen hoeven te worden.

Duurzame inzet van middelen

Wij geloven in een duurzame aanpak, het realiseren van resultaten die bijdragen aan het behalen van de langetermijndoelstellingen. Met behulp van kwalitatief hoogwaardige conversies, die gebaseerd is op de behoeften van uw doelgroep, versterken we de positie van uw website.

De waarde van een B2B portal inzichtelijk maken en verhogen

Wanneer u weet wat een klantportal onder de streep toevoegt aan uw bedrijf, is het mogelijk hier gericht in te investeren. Wij vinden rapportage en analyse belangrijk. Met o.a. Visitor Insight heeft u inzicht in het gedrag van uw klanten en kunnen wij het klantportaal optimaliseren, en nemen wij u mee in de groei die een B2B portal kan betekenen voor uw bedrijf.

Teamlid afbeelding
Renzo KorverTeamlead Business Development

Vraag een adviesgesprek aan en krijg antwoord op de volgende vragen:

  1. Hoe kunnen wij onze klantgerichte bedrijfsprocessen digitaliseren?

  2. Hoe kunnen wij meer klanten goed helpen zonder uitbreiding van ons team?

  3. Hoe kunnen wij backoffice processen makkelijker afhandelen?

Offerte aanvragen

Open Nieuwsbrief Inschrijving Footer