• Kostenbesparing
  • Kostenbesparing

Kostenbesparing

In de huidige digitale wereld is B2B Customer Self Service steeds belangrijker geworden voor bedrijven in de handelende en producerende sector. Door klanten de mogelijkheid te geven om hun eigen problemen op te lossen en informatie te vinden, kunnen bedrijven kosten besparen en tegelijkertijd de klanttevredenheid verhogen.  

Ontlasten klantenservice 

Een van de belangrijkste manieren waarop B2B Customer Self Service bijdraagt aan kostenbesparingen is door het verminderen van het aantal telefoontjes en e-mails dat klanten naar de klantenservice sturen. Door klanten in staat te stellen hun eigen antwoorden te vinden, kunnen bedrijven het aantal verzoeken om hulp verminderen en de hoeveelheid tijd en middelen die nodig zijn om deze verzoeken te beantwoorden, verminderen. Hierdoor kan de klantenservice zich concentreren op meer complexe vragen en problemen die een hogere mate van persoonlijke aandacht vereisen. Dit kan ook worden aangevuld met een chatbot die klanten kan helpen bij het vinden van antwoorden op hun vragen. Dit soort oplossingen hebben een laagdrempelige manier voor klanten om snel antwoord op hun vragen te krijgen en kan de kosten van de klantenservice verlagen. 

Operationele efficiëntie verbeteren 

Een andere manier waarop B2B Customer Self Service bijdraagt aan kostenbesparingen is door de operationele efficiëntie te verbeteren. Door klanten in staat te stellen online bestellingen te plaatsen, facturen te betalen en productinformatie op te zoeken, kunnen bedrijven hun processen stroomlijnen en de doorlooptijd verkorten. Dit kan resulteren in minder personeel dat nodig is om orders te verwerken en minder administratieve kosten die gepaard gaan met handmatige processen.  

Verminderen kosten op marketing en verkoop 

Bovendien kan B2B Customer Self Service bijdragen aan het verminderen van de kosten voor marketing en verkoop. Door online portals en andere digitale tools te bieden, kunnen bedrijven hun klantenbestand uitbreiden zonder de kosten van traditionele marketing- en verkoopkanalen zoals advertenties en verkoopvertegenwoordigers. Bovendien kan B2B Customer Self Service helpen om de omzet te verhogen door klanten een betere toegang te bieden tot informatie over producten en diensten en het gemakkelijker te maken om aankopen te doen.  

Betere gegevensbeheer 

B2B Customer Self Service stelt klanten in staat om hun eigen gegevens bij te werken, zoals contactinformatie, verzendadressen en betalingsgegevens. Dit zorgt voor een actuelere en nauwkeurigere database voor het bedrijf, waardoor de kosten en inspanningen die gepaard gaan met het handmatig corrigeren en bijwerken van onjuiste gegevens worden verminderd. Het verbeterde gegevensbeheer helpt ook bij het genereren van betere analyses en rapporten, waardoor bedrijven slimmere beslissingen kunnen nemen en mogelijk kosten kunnen optimaliseren. 

Verlaagde foutenmarges 

Wanneer klanten zelf verantwoordelijk zijn voor het invoeren van gegevens en het uitvoeren van taken, wordt de kans op menselijke fouten aanzienlijk verminderd. Handmatige gegevensinvoer en communicatiefouten tussen medewerkers en klanten kunnen leiden tot fouten in bestellingen, facturering en verzending. Door klanten de mogelijkheid te geven om zelfstandig en nauwkeurig informatie in te voeren, kunnen bedrijven de foutenmarges verlagen en de kosten die gepaard gaan met het herstellen van fouten verminderen. 

Bent u klaar om de volgende stap te zetten naar online succes?      

Onze Sigma Solutions experts staan klaar om al uw vragen te beantwoorden over het opzetten en optimaliseren van B2B Customer Self Service. Wij helpen u graag in het zetten van de volgende stap naar online succes. Neem voor een vrijblijvend adviesgesprek contact met ons op. 

AHydraulics

Van kennismaking naar B2B E-Commerce

  •  B2B Webshop en B2B Portal
  •  Focus op assortimentsuitbreiding
  •  Strategie voor internationale groei
  •  Standaardiseren en automatiseren om voor groei onafhankelijker te zijn van personele groei
Case study afbeelding

Feiten over Customer Self Service

7x

Een bezoeker bezoekt gemiddeld 7 keer een website voor een aankoop wordt afgerond.

+50%

Het aantal B2B klanten dat digitaal onderzoek doet naar aan te kopen producten is gestegen met 50%.

24/7

Online bereikbaar zonder uitbreiding van uw werknemers.

81%

Van de (potentiële) klanten willen zaken eerst zelf regelen voorat zij contact opnemen met een vertegenwoordiger van een bedrijf.

Wat maakt Sigma Solutions uniek?

Procesautomatisering

Simpele (administratieve) processen worden geautomatiseerd door de backoffice te digitaliseren. Klanten kunnen zelf hun zaken regelen, waardoor er tijdsbesparing ontstaat bij uw medewerkers. Bovendien worden er minder fouten gemaakt, omdat gegevens niet meer handmatig overgenomen hoeven te worden.

Duurzame inzet van middelen

Wij geloven in een duurzame aanpak, het realiseren van resultaten die bijdragen aan het behalen van de langetermijndoelstellingen. Met behulp van kwalitatief hoogwaardige conversies, die gebaseerd is op de behoeften van uw doelgroep, versterken we de positie van uw website.

De waarde van een B2B portal inzichtelijk maken en verhogen

Wanneer u weet wat een klantportal onder de streep toevoegt aan uw bedrijf, is het mogelijk hier gericht in te investeren. Wij vinden rapportage en analyse belangrijk. Met o.a. Visitor Insight heeft u inzicht in het gedrag van uw klanten en kunnen wij het klantportaal optimaliseren, en nemen wij u mee in de groei die een B2B portal kan betekenen voor uw bedrijf.

Teamlid afbeelding
Renzo KorverTeamlead Business Development

Vraag een adviesgesprek aan en krijg antwoord op de volgende vragen:

  1. Hoe kunnen wij onze klantgerichte bedrijfsprocessen digitaliseren?

  2. Hoe kunnen wij meer klanten goed helpen zonder uitbreiding van ons team?

  3. Hoe kunnen wij backoffice processen makkelijker afhandelen?

Offerte aanvragen
Open Nieuwsbrief Inschrijving Footer