• Standaardiseren van klantgerichte bedrijfsprocessen
  • Standaardiseren van klantgerichte bedrijfsprocessen

Standaardiseren van klantgerichte bedrijfsprocessen

Wanneer uw bedrijf processen niet heeft gestandaardiseerd, kan dit leiden tot een aantal problemen die de efficiëntie, effectiviteit en winstgevendheid van uw bedrijf kunnen beïnvloeden. 

Ten eerste kan het gebrek aan standaardisatie leiden tot inconsistenties in het werkproces en de producten of diensten die uw bedrijf levert. Dit kan leiden tot ontevredenheid bij klanten en klachten over de kwaliteit van het product of de dienst. Als uw bedrijf niet in staat is om de problemen op te lossen, kan dit leiden tot reputatieschade en het verlies van klanten. 

Ten tweede kan het gebrek aan standaardisatie ook leiden tot inefficiëntie. Als werknemers geen duidelijke procedures hebben om te volgen, kunnen ze tijd verspillen door zich af te vragen wat ze moeten doen of door taken opnieuw te doen, omdat ze niet correct werden uitgevoerd. Dit kan leiden tot hogere kosten waardoor uw bedrijf minder concurrerend wordt. Als werknemers verschillende manieren hebben om hun werk te doen, kan het moeilijker zijn om effectief samen te werken en kan er verwarring ontstaan over wie verantwoordelijk is voor welke taken. 

Standaardiseren van klantgerichte bedrijfsprocessen; een cruciale stap voor uw B2B bedrijf 

Het standaardiseren van klantgerichte bedrijfsprocessen is een cruciale stap voor elk bedrijf dat zijn operationele efficiëntie en productiviteit wil verbeteren. Een van de meest effectieve manieren om dit te doen, is door middel van een online platform. Door het gebruik van een digitaal platform kunnen klantgerichte bedrijfsprocessen worden gestandaardiseerd, geautomatiseerd en geoptimaliseerd om de algehele prestaties van het bedrijf te verbeteren. 

Een onlineplatform kan worden gebruikt om klantgerichte bedrijfsprocessen te standaardiseren door middel van een gestructureerde aanpak. Dit houdt in dat alle processen in kaart worden gebracht. Dit begint bij het eerste contact met een klant tot het leveren van het product of de dienst. Door alle stappen in het proces in kaart te brengen en te analyseren, kan uw bedrijf processen identificeren die kunnen worden gestandaardiseerd, gedigitaliseerd en geautomatiseerd om de efficiëntie te verbeteren. 

Kortom, het standaardiseren van klantgerichte bedrijfsprocessen middels een online platform is een belangrijke stap voor elk bedrijf dat zijn prestaties wil verbeteren. Door processen te standaardiseren, automatiseren en optimaliseren met behulp van een online platform, kunnen bedrijven hun efficiëntie en productiviteit verhogen, kosten besparen en betere resultaten behalen. 

Het standaardiseren van klantgerichte bedrijfsprocessen door Sigma Solutions  

Het team van Sigma Solutions heeft jarenlange ervaring op het gebied van het standaardiseren, digitaliseren, automatiseren en optimaliseren van uw klantgerichte bedrijfsprocessen en deelt deze kennis graag met u in een vrijblijvend adviesgesprek. Dit om bestendige groei te realiseren voor uw bedrijf waardoor u uw bedrijfsdoelstellingen kunt behalen en verbreden. Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

AHydraulics

Van kennismaking naar B2B E-Commerce

  •  B2B Webshop en B2B Portal
  •  Focus op assortimentsuitbreiding
  •  Strategie voor internationale groei
  •  Standaardiseren en automatiseren om voor groei onafhankelijker te zijn van personele groei
Case study afbeelding

Feiten over Customer Self Service

7x

Een bezoeker bezoekt gemiddeld 7 keer een website voor een aankoop wordt afgerond.

+50%

Het aantal B2B klanten dat digitaal onderzoek doet naar aan te kopen producten is gestegen met 50%.

24/7

Online bereikbaar zonder uitbreiding van uw werknemers.

81%

Van de (potentiële) klanten willen zaken eerst zelf regelen voorat zij contact opnemen met een vertegenwoordiger van een bedrijf.

Wat maakt Sigma Solutions uniek?

Procesautomatisering

Simpele (administratieve) processen worden geautomatiseerd door de backoffice te digitaliseren. Klanten kunnen zelf hun zaken regelen, waardoor er tijdsbesparing ontstaat bij uw medewerkers. Bovendien worden er minder fouten gemaakt, omdat gegevens niet meer handmatig overgenomen hoeven te worden.

Duurzame inzet van middelen

Wij geloven in een duurzame aanpak, het realiseren van resultaten die bijdragen aan het behalen van de langetermijndoelstellingen. Met behulp van kwalitatief hoogwaardige conversies, die gebaseerd is op de behoeften van uw doelgroep, versterken we de positie van uw website.

De waarde van een B2B portal inzichtelijk maken en verhogen

Wanneer u weet wat een klantportal onder de streep toevoegt aan uw bedrijf, is het mogelijk hier gericht in te investeren. Wij vinden rapportage en analyse belangrijk. Met o.a. Visitor Insight heeft u inzicht in het gedrag van uw klanten en kunnen wij het klantportaal optimaliseren, en nemen wij u mee in de groei die een B2B portal kan betekenen voor uw bedrijf.

Teamlid afbeelding
Renzo KorverTeamlead Business Development

Vraag een adviesgesprek aan en krijg antwoord op de volgende vragen:

  1. Hoe kunnen wij onze klantgerichte bedrijfsprocessen standaardiseren?

  2. Hoe kunnen wij meer klanten goed helpen zonder uitbreiding van ons team?

  3. Hoe kunnen wij backoffice processen makkelijker afhandelen?

Kennismaking aanvragen

Open Nieuwsbrief Inschrijving Footer